بازار لوازم‌التحریر در رکود به سر می‌برد/ بسیاری از واحدها در آستانه ورشکستگی
15 شهریور 1399 - 5:03
بازدید 131
3

رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر همدان با بیان اینکه با محروم کردن صنف لوازم التحریر از فروش کتاب درسی این صنف در رکود فرو رفته است گفت: ۷۰ درصد کسادی بازار به دلیل تفکیک توزیع کتاب درسی از واحدهای صنفی است که با این وضعیت احتمالاً بسیاری از واحدهای صنفی ورشکسته و بسیاری نیز شغل خود را […]

پ
پ

رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر همدان با بیان اینکه با محروم کردن صنف لوازم التحریر از فروش کتاب درسی این صنف در رکود فرو رفته است گفت: ۷۰ درصد کسادی بازار به دلیل تفکیک توزیع کتاب درسی از واحدهای صنفی است که با این وضعیت احتمالاً بسیاری از واحدهای صنفی ورشکسته و بسیاری نیز شغل خود را تغییر خواهند داد.

به گزارش گفتمان زاگرس:عباس ستاره در همدان با بیان اینکه توزیع کتاب درسی توسط فروشگاه‌های لوازم‌التحریر انجام نمی‌شود و همین موضوع باعث شده بازار بسیار خلوت شود اظهار کرد: امسال برای نخستین بار است که فروشگاه‌های لوازم‌التحریر نسبت به توزیع کتاب درسی اقدام نمی‌کنند و همین مسأله به کسادی بازار دامن زده است.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا ۳۰ درصد علل کسادی بازار را شامل می‌شود افزود: ۷۰ درصد کسادی بازار به دلیل تفکیک توزیع کتاب درسی از واحدهای صنفی است.

رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر همدان تصریح کرد: دولت پایه و ستون صنف لوازم التحریر را از آن گرفته است و احتمالاً بسیاری از واحدهای صنفی ورشکسته و بسیاری نیز شغل خود را تغییر خواهند داد.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه چرا امسال نسبت به توزیع دفترچه‌های دولتی اقدام نشده است گفت: دانش‌آموزان از دفاتر دولتی استقبال نمی‌کنند، کاغذهای این دفاتر معمولی است و شکیل نیست به همین دلیل در حال منسوخ شدن است.

ستاره با بیان اینکه دولت می‌تواند به صنف لوازم‌التحریر کمک کند، اما نمی‌خواهد گامی در این راستا بردارد و به نام کتاب درسی هزینه‌هایی برای کمک به مدرسه دریافت می‌کند افزود: گرفتن توزیع و فروش کتاب درسی از واحدهای صنفی زیر پا نهادن اصل ۴۴ قانون اساسی است.

وی با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش به فروشگاه تبدیل شده است خاطرنشان کرد: سخنان خود را به وزارت کشور و دادگستری رساندیم و امیدواریم حداقل در سال آینده با این مشکل مواجه نشویم.

فارس

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.