ظرفیت‌های اقتصادی استان باید معرفی و برند‌سازی شوند
18 مهر 1402 - 10:07
بازدید 100
10
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام:

دکتر شهریار عباسی روز دوشنبه ۱۷ مهرماه در نشست «زنجیره پشم تا فرش»،  محرومیت‌زدایی را از  شعار اصلی و محوری دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: دولت سیزدهم با جدیت  پیگیر تکمیل زنجیره‌های ارزش راهبردی محصولات  است. به گزارش گفتمان: عباسی افزود: ایجاد زنجیره‌های ارزش تولید محصولات  باید بر اساس ظرفیت‌های اصلی مبتنی بر طرح […]

نویسنده : امیرحسین فتاحی
پ
پ

دکتر شهریار عباسی روز دوشنبه ۱۷ مهرماه در نشست «زنجیره پشم تا فرش»،  محرومیت‌زدایی را از  شعار اصلی و محوری دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: دولت سیزدهم با جدیت  پیگیر تکمیل زنجیره‌های ارزش راهبردی محصولات  است.

به گزارش گفتمان: عباسی افزود: ایجاد زنجیره‌های ارزش تولید محصولات  باید بر اساس ظرفیت‌های اصلی مبتنی بر طرح آمایش استان بوده که این مهم نیازمند مطالعه و بررسی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام ادامه داد: بحث خام‌فروشی یکی از آسیب‌های جدی استان است که با توسعه زنجیره ارزش محصولات بنیه اقتصادی مردم تقویت می‌شود.

عباسی اظهار داشت: باید از ظرفیت هلدینگ‌هایی که پیگیر زنجیره ارزش و تکمیل زنجیره‌های ارزش راهبردی و افزایش ارزش محصولات و بهره‌وری بیشتر هستند، استفاده کنیم و همه دستگاه‌ها را ‌در این مسیر هماهنگ کنیم.

وی اضافه کرد: تکمیل زنجیره پشم تا فرش و تکمیل زنجیره گوشت قرمز و گوشت مرغ، می‌توانند تکمیل شوند چون در استان میزان تولید مازاد بر نیاز است و می توان در امر صادرات آن را مد نظر داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های زیادی در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در استان وجود دارد که در این راستا  منابع طبیعی مکلف شده که زمین‌های واگذار شده را بررسی و اگر فعال نشده‌اند به چرخه عملیاتی باز گرداند.

عباسی اظهار داشت: در حوزه پشم و مواد غذایی در حوزه جنوب استان دارای ظرفیت‌های زیادی هستیم که مشاغل خانگی در اولویت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی قرار می گیرند.

وی افزود: پرداخت تسهیلات به طرح‌های نیمه‌تمام  یا طرح های پیشران نیز در اولویت پرداخت تسهیلات  قرار دارند و همه طرح‌های پشم تا فرش از محل تسهیلات تبصره «۱۸» پرداخت و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

دکتر عباسی در بخش دیگری از سخنان خود عدم توجه به «برند‌سازی» و «بازار‌یابی» را از مشکلات اصلی استان در عدم شناخت و معرفی محصولات استان دانست و بیان داشت: ظرفیت ۴۳۰ مرز مشترک با کشور عراق یک کریدور اقتصادی از عراق تا مدیترانه است که باید برای استفاده از این توانمندیها و ظرفیت‌ها از آن استفاده کرد.

وی همچنین «موازی‌کاری» را یکی دیگر  از مشکلات  استان در معرفی محصولات تولیدی و زنجیره‌ها برشمرد و گفت: باید هر دستگاه اجرایی روی یک بخش کار کنند تا بتوانند با تکمیل زنجیره و به صورت تخصصی و تقسیم کار منطقی روی گیاهان دارویی فعالیت انجام گیرد.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: تا بر موضوع برندسازی متمرکز نشویم نمی‌توانیم به خوبی از  ارزش افزوده محصولات استفاده کنیم.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام برای تکمیل زنجیره‌های ارزش از  مجوزها و پرداخت تسهیلات در بحث  طراحی لباس‌های با نماد ایرانی و اسلامی نیز حمایت می‌‌شود.

بیشتر بخوانید:
طرح نهضت احیای واحدهای اقتصادی راکد در استان ایلام اجرا می شود
آمادگی وزارت صمت برای رونق اقتصادی در مرزهای ایلام با کشور عراق

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.