پروژه گازرسانی به شهر مرزی نودشه توسط وزیر نفت به بهره‌برداری رسید
17 شهریور 1399 - 15:27
بازدید 148
6

پروژه گازرسانی به شهر مرزی نودشه از توابع شهرستان پاوه استان کرمانشاه روز دوشنبه با حضور وزیر نفت به صورت ویدئو کنفرانس و استاندار کرمانشاه به بهره‌برداری رسید. به گزارش گفتمان زاگرس:مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: برای گازرسانی به شهر نودشه ۱۳ هزار و ۴۰۰ متر لوله‌گذاری در بخش شهری و ۳۳ هزار و […]

پ
پ

پروژه گازرسانی به شهر مرزی نودشه از توابع شهرستان پاوه استان کرمانشاه روز دوشنبه با حضور وزیر نفت به صورت ویدئو کنفرانس و استاندار کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گفتمان زاگرس:مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: برای گازرسانی به شهر نودشه ۱۳ هزار و ۴۰۰ متر لوله‌گذاری در بخش شهری و ۳۳ هزار و ۵۰۰ متر لوله گذاری برای خط تغذیه انجام و یک ایستگاه تقلیل فشار (TBS) اجرا شده است.

«سیروس شهبازی» افزود: برای اجرای این طرح ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و یک هزار و ۲۲۹ خانوار شهری نودشه و سه هزار و ۶۲ خانواده روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

شهر مرزی نودشه از توابع شهرستان پاوه در ۱۵۰ کیلومتری شهر کرمانشاه است و حدود سه هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت دارد.

وی در ادامه گفت: در این مراسم همچنین طرح گازرسانی به ۸۱ روستا و ۲۲ واحد صنعتی را افتتاح و عملیات اجرایی گازرسانی به ۴۸ روستا و واحد صنعتی دیگر نیز آغاز می‌شود.

شهبازی در ادامه سخنانش به تشریح وضعیت موجود گازرسانی در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: اکنون ۹۹ درصد خانوارهای شهری در قالب ۲۸ شهر و ۷۵ درصد خانوارهای روستایی در قالب هزار و ۴۷۵ روستا در استان کرمانشاه گاز طبیعی دارند.

وی با اعلام اینکه روزانه حدود ۱۳ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در استان کرمانشاه مصرف می شود، افزود: این رقم در سال گذشته چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب بود.

شهبازی با بیان اینکه در استان کرمانشاه در مجموع ۲ هزار و ۵۴۰ روستای دارای سکنه وجود دارد، افزود: اکنون هزار و ۴۷۵ روستای استان گاز دارد و گازرسانی به ۵۲۰ روستا نیز در دست اجرا است که به طور میانگین از ۳۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد که با اتمام پروژه های در دست اجرا، ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهرها و روستاهای استان که اکنون ۹۲ درصد است به ۹۸ درصد افزایش می یابد.

وی همچنین توضیح داد که سال گذشته به ۱۹۳ روستا و ۲۱۳ واحد صنعتی در استان گازرسانی شد و ۲۵۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی جایگزین سوخت های مایع شد.

او در ادامه گفت: همچنین سال گذشته برای اجرای طرح های گازرسانی در استان کرمانشاه در مجموع ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شد.

وی تعداد مشترکان گاز طبیعی در استان کرمانشاه را ۶۰۰ هزار مشترک در بخش های خانگی، تجاری، صنعتی و سایر ذکر کرد و گفت: سالانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه تاسیسات و شبکه های گاز در استان می شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۴ شهر دارد.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.