شهرک صنعتی آبدانان صنعتی می شود؟
03 مهر 1403 - 9:26
بازدید 8
0
شهرکهای صنعتی به عنوان قلب تپنده تولید و اشتغال و به عنوان یک رویداد اقتصادی نقشی اساسی در کاهش هزینه تولید، حمل و نقل، خدمات مالی بانکی، نیروی کار، بازار فروش و...دارند به نحوی که میزان توسعه یافتگی یک منطقه را بر مبنای فعالیت شهرک صنعتی آن خطه می سنجند.
نویسنده : بهروز مردانی
پ
پ

گفتمان:شهرک صنعتی آبدانان در سال ۱۳۸۲ در زمینی به مساحت ۴۸ هکتار واقع در ۲۵ کیلومتری ابدانان در منطقه سرابباغ به منظور ایجاد کارگاههای تولیدی،صنایع خرد زودبازده و فراهم کردن فرصتهای شغلی احداث و در سال ۱۳۸۸به بهره برداری رسید.

به گفته عضو هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان شهرک صنعتی آبدانان از زیرساختهای لازم مثل راه دست رسی، آب، برق، گاز، تلفن و ایستگاه آتش نشانی برخوردار می باشد.

کورش محمدی ادامه میدهد ۲۰ فقره قرارداد زمین واگذاری در قالب ۴/۲ هکتار به متقاضیان واگذار شده و ۲۸ هکتار زمین نیز آماده واگذاری می باشد.

وی به وضعیت فعالیت واحدها اشاره و تصریح می کند ۸ فقره زمین تخصیص یافته، ۱ مورد در مرحله فونداسیون و اسکلت بندی است، ۴ فقره در مرحله دیوار کشی بوده و ۵ مورد به بهره برداری رسیده و فعال می باشند.

محمدی خاطرنشان می کند فلسفه شهرکهای صنعتی  تهیه و واگذاری زمین و تامین زیرساختها می باشد که شرکت شهرکهای صنعتی استان به شهرستان آبدانان بخاطر محرومیت و کمتر توسعه یافتگی نگاه ویژه ای داشته و در واگذاری زمین ۴۰ درصد تخفیف قائل شده که این مورد در سایر شهرستانها اتفاق نیافتاده است.

عضو هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان مهمترین مشکل شهرکهای صنعتی را تسهیلات عنوان و بیان می کند این مسئله در شهرستان کم بضاعت از نظر مال مثل آبدانان نمود بیشتری داشته فلذا دولت بایستی در ایجاد زیرساخت‌ها و پرداخت تسهیلات حمایتی نگاه ویژه ای به مناطق کم برخوردار داشته باشد.

وی اضافه می کند توزیع عادلانه ثروت ‌و نگاه ویژه مسئولین استانی به مناطق کمتر توسعه یافته نقش مهمی در ترغیب سرمایه گذار، رونق تولید و ایجاد اشتغال ایفا خواهد کرد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی روز شنبه ۳۱ شهریورماه سال ۱۴۰۳ در بازدید از شهرک صنعتی آبدانان گفت: صنعت در این خطه مغفول مانده و جز محدود مناطقی است که هیچگونه کارخانه صنعتی در آن وجود ندارد.

اسداله چراغی در آیین کلنگ زنی کارخانه تولید تجهیزات مصرفی بیمارستانی بیان داشت: این اولین کلنگ یک کارخانه صنعتی در آبدانان است که امیدوارم تداوم داشته و شاهد کارخانه های متعدد در این سامان باشیم .

وی همچین از نزدیک مشکلات کارگاههای تولیدی و موانع صد راه را رصد و دستورات لازم جهت رفع مشکلات آنها از متولیان مربوطه اخذ نمود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.