همدان پایین‌ترین سرانه ورزشی در استان/ کمیته‌ ساماندهی اماکن دولتی، برای ورزش و اوقات فراغات تشکیل می‌شود
22 مهر 1403 - 16:50
بازدید 19
1
در بسیاری از نقاط شهر همدان، اماکن و زمین‌هایی وجود دارد، که سال‌ها بلااستفاده مانده و حتی به صورت غیرقانونی در تصرف دستگاه‌های اجرایی درآمده است، و متأسفانه شاهد آن هستیم، برخی مدیران در برابر استفاده بهینه از این فضاها برای ورزش و اوقات فراغت جوانان مقاومت می‌کنند.
نویسنده : فاطمه عباسی منبع : تابناک
پ
پ

به گزارش گفتمان زاگرس:مدتی است که از سوی ورزشکاران پیام هایی دریافت شده، مبنی بر اینکه بعضی از اماکن دولتی، که از ظرفیت بسیار بالایی برای فعالیت ورزشی برخوردارند و بعضی از آنها سالیان سال است که مورد استفاده عموم بوده، اما چندیست، که از سوی مسئولین و به دلایل نامعلوم و غیرمنطقی تعطیل شده و در آن محله ها خلع فضای ورزشی دولتی کاملا مشهود است.
با وجود پیگیری های خبرنگارما، تاکنون جواب قانع کننده‌ای از مسئولین ذی‌ربط دریافت نشده است.
نماینده ولی‌فقیه نقطه امید ورزشکاران و ورزش دوستان در استان همدان
نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان دغدغه خود، در خطبه های نماز جمعه این هفته در خصوص اینکه بسیاری از ادارات ظرفیت های فرهنگی ورزشی را احتکار کرده اند، گفت: بعضی از ظرفیت‌های تفریحی، فرهنگی، ورزشی همدان، توسط مجموعه‌های مردمی مطالبه‌گر، شناسایی و معرفی شده‌اند و بنده نیز شخصا به تعدادی از آن‌ها سر زده‌ام، مکان‌های فراوانی در اختیار مجموعه‌های دولتی قرار دارد، که معطل مانده است، چرا نباید این ظرفیت‌ها مورد استفاده جوانان قرار گیرد.
این طرح مشکل از سوی امام جمعه دغدغه مند همدان، ورزشکاران همدانی را امیدوار کرد.
امام جمعه همدان، صبح امروز در جلسه ای که به منظور تعیین تکلیف و ساماندهی اماکن دولتی بلااستفاده در فرمانداری همدان تشکیل شد، گفت: یک مجموعه تفریحی که باید در اختیار جوانان همدانی قرار می‌گرفت، نزدیک به ۱۲ سال تبدیل به یک خرابه شده و بلااستفاده مانده است، در منطقه‌‌ای از همدان، با وجود بیش از ۱۵ هزار دانش‌آموز، در حالی هیچ مجموعه ورزشی تفریحی نیست که چندین سوله سال‌هاست خاک می‌خورد.
وی تأکید کرد، تصمیماتی که در این جلسه گرفته می‌شود، لازم الاجراست و کارشناسان در ادارات نباید مانع آن شوند، و اگر نیاز به حضور کارشناسان است، باید در این جلسات حاضر شوند.
آیت‌الله شعبانی موثقی، با اظهار تأسف از هزینه بالای ورزش گفت: خانواده‌ها با وضعیت اقتصادی موجود، نمی‌توانند به راحتی ورزش کنند و باید تلاش کنیم تا ورزش ارزان شود.
در این جلسه که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار همدان برگزار شد، مقرر شد کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی با مسئولیت فرمانداری همدان تشکیل و در راستای ساماندهی اماکن دولتی، برای ورزش و اوقات فراغات جوانان تصمیم گیری شود.
نماینده مردم همدان، در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد، در محدوده مصلی همدان مجموعه تفریحی مناسبی وجود ندارد و این آمادگی وجود دارد که با کمک شهرداری پارکی مناسب در آنجا طراحی کنیم.
با توجه به اینکه فرماندار همدان در این جلسه گفت: شهر همدان پایین‌ترین سرانه ورزشی در سطح استان را دارد و ریشه بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی در سطح شهر و حاشیه به سبب کمبود اماکن ورزشی و تفریحی برای جوانان است، و همچنین ریشه بسیاری از بیماری‌ها نیز به دلیل عدم تحرک و فعالیت ورزشی است، ورزشکاران و ورزش دوستان امیدوارند، دغدغه نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان مجلس، و فرماندار همدان، اثربخش باشد و با این مطالبه، سرانه ورزشی در همدان افزایش یابد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.