گفتمان، بهروز مردانی: قبل از هر چیز باید به این نکته اشاره کرد که سازمان بازرسی یکی از دستگاههای مهم و حساس است که زیر نظر قوه قضاییه و به منظور نظارت بر حسن اجرای امور و اجرای صحیح قوانین و در جهت اجرای اصل ۱۷۴ قانون اساسی تشکیل شده است. لذا بر همین اساس مدیرکل بازرسی استان جهت بازدید و نظارت بر نحوه اجرای تونل بزرگ کبیرکوه در تاریخ نهم آذر ماه سال ۱۴۰۳ مصادف با آغازین روزهای بازگشایی این تونل از نزدیک در جریان کم و کیف آن قرار و با نواقص و مشکلات آن آشنا شد.
پروژه ای عظیم و ملی که به تازگی زیر بار ترافیک قرار گرفته بود، نواقص و ایراداتی داشت که از نگاه مدیرکل بازرسی استان سه مورد در اولویت و تاکیدشان بر انجام فوری و در اسرع وقت جهت تامین امنیت و رفاه مسافران در این مسیر بود.
تکمیل روشنایی(نور تونل)، برخورداری از سیستم آنتن دهی موبایل در دو طرف مسیر تونل و حتی خود تونل و از همه مهمتر احداث میدان در تقاطع جاده دره شهر که حتی قرار شد بصورت اورژانسی تا احداث میدان اصلی بوسیله نیوجرسی طراحی و مورد استفاده قرار گیرد تا تردد در این مسیر بیخطر و به سهولت انجام پذیرد سه اولویت اصلی مدیرکل بازرسی استان بود که از مقامات مسئول خواست در کمترین زمان ممکن عملیاتی شوند.
نگارنده با گذشت یک هفته از این موضوع مطلبی تخت عنوان «قابل توجه مدیرکل بازرسی استان: یک هفته گذشت اما اثری از تاکیدات شما در خصوص نواقص تونل کبیرکوه دیده نشد» نگارش و انجام نشدن دستورات مدیرکل بازرسی را یادآور شدم ولیکن نه واکنشی نشان داده شد و نه اتفاق خاصی رخ داد تا با گذشت دو ماه از این موضوع و امروز نهم بهمن ماه و در آستانه دهه مبارک فجر که می بایست این پروژه تکمیل و افتتاح رسمی میشد یکبار دیگر یادآور شویم که نه خبری از تکمیل روشنایی تونل هست، نه رفع مشکل آنتن دهی موبایل و نه میدانی که قرار بود اورژانسی با نیوجرسی طراحی شود.!!!
و اما موضوع مهمتر روکش آسفالت لایه سوم از سمت دره شهر از دیگر نواقص این پروژه بود که در زمان سفر مدیرکل بازرسی دیده نشد و یا به نوعی چون زمزمه های مبنی بر اجرای آن شنیده میشد اهمیتی بدان داده نشد. ولیکن این اقدام در همان آوان کار با انجام بخش کوتاهی از آن ابتر ماند و تنها دولایه آسفالت غیر همسطح ایجاد شد که خود به نقطه ای حادثه خیز و معضلی مهم در مسیر تونل تبدیل گردیده که در صورت عدم اقدام عاجل ممکن است حوادثی ناگوار در پی داشته که قابل جبران نباشد.
حال روشنایی، آنتن دهی و احداث میدان پیشکش، حتی المقدور لایه سوم روکش آسفالت انجام پذیرذ تا خطری متوجه جان و مال مردم در این مسیر مهم و حیاتی نشود.
ثبت دیدگاه