۹۷درصد درخواست‌های مردمی در سامانه سامد اجرایی شده است
21 اسفند 1403 - 9:54
بازدید 22
0
استاندار ایلام مطرح کرد: استاندار ایلام گفت: بیش از ۹۷ درصد درخواست‌های ثبت‌شده در «سامد» (سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت) اجرایی شده و روند پیگیری دیگر درخواست‌ها نیز ادامه دارد.
پ
پ

به گزارش گفتمان زاگرس: احمد کرمی در جریان ارتباط مستقیم با مردم استان از طریق سامد، اظهار کرد: این سامانه، یکی از بسترهای اصلی ارتباط مردم با دولت است که از طریق آن درخواست‌ها و مشکلات مردم ثبت و پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز در این ارتباط مستقیم و بی واسطه با مردم، به بیش از ۱۳ مدیر استان برای حل مشکلات مطرح‌ شده از طریق سامانه سامد، دستور پیگیری دادیم و بخش قابل توجهی از مسائل مردم بررسی شد.

استاندار ایلام با اشاره به اهمیت پاسخ‌گویی مدیران به مطالبات مردمی، گفت: افزون بر سامانه سامد، برنامه‌های مختلفی برای دیدار و ارتباط حضوری با مردم در دست اجرا بوده و این دیدارها به طور هفتگی و در سفرهای شهرستانی انجام می‌شود و هدف آن رسیدگی سریع و مؤثر به مطالبه های مردمی است.

کرمی تصریح کرد: عمده درخواست‌های مطرح‌شده از سوی مردم در حوزه تسهیلات بانکی، اشتغال، ازدواج و فرزندآوری بوده که به دستگاه‌های مرتبط ارجاع داده شده و پیگیری‌ آنها به صورت مستمر در حال انجام است.

۹۷درصد درخواست‌های مردمی در سامانه سامد اجرایی شده است

طرح هادی روستایی؛ اولویت برنامه‌های توسعه استان

استاندار ایلام همچنین به اجرای طرح‌های هادی در روستاهای استان اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم که مردم در تماس‌های خود مطرح کرده‌اند، تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی است.

وی بیان کرد: در این زمینه به مدیرکل بنیاد مسکن استان دستور پیگیری دادیم و اجرای این طرح‌ها به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی سال آینده و سال‌های پیش رو دنبال خواهد شد.

کرمی تأکید کرد: توسعه زیرساخت‌های روستایی از جمله طرح هادی، مورد توجه ویژه دولت است و تا کنون بخش عمده‌ای از روستاهای استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌ و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام نیز در دستور کار قرار دارد.

پیگیری درخواست‌ها از طریق سامانه سامد

استاندار ایلام اعلام کرد که شهروندان می‌توانند از طریق سامانه سامد پیگیر نتایج درخواست‌های خود باشند و پس از ثبت اطلاعات شهروندان در این سامانه، بازرسی استانداری مسائل را بررسی و پاسخ‌ها را از دستگاه‌های اجرایی دریافت می‌کند و سپس نتایج از طریق تماس مستقیم به مردم اطلاع داده می‌شود.

وی افزود: بر اساس گزارشی که از همکاران دریافت کرده‌ایم، بیش از ۹۷ درصد درخواست‌های ثبت‌شده اجرایی شده‌ و تنها مواردی که نیاز به زمان بیشتری دارند در حال پیگیری هستند.

کرمی یادآور شد که برخی از موضوعات مانند اشتغال یا تسهیلات بانکی ممکن است فرآیندی طولانی‌تر داشته باشند، اما تلاش برای رفع این مشکلات ادامه دارد.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد که دولت چهاردهم بر ارتباط مستمر با مردم و حل مشکلات آنها تأکید دارد و همه مدیران استانی نیز موظف به برقراری ارتباط نزدیک با مردم و بررسی دقیق درخواست‌های آنان هستند.

در این ارتباط مستقیم، بیش از ۳۰ نفر از مردم استان از نقاط مختلف شهری و روستایی، مطالبات و درخواست‌های خود را با «احمد کرمی» استاندار ایلام در میان گذاشتند.

پیگیری استاندار ایلام برای فراهم کردن شرایط لازم به منظور درمان یک بیمار سرطانی از جمله حاشیه‌های جالب این ارتباط مستقیم با مردم استان بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.