پست کرمانشاه در مسیر تحول دیجیتال /هوشمندسازی خدمات و رونق تجارت الکترونیک
26 آذر 1404 - 20:50
بازدید 11
1
مدیرکل پست استان کرمانشاه از راه‌اندازی و توسعه سامانه تجارت الکترونیک به‌عنوان گامی مؤثر در حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی خبر داد و گفت: این سامانه با میزبانی ۵۲۸ فروشگاه آنلاین، زمینه عرضه مستقیم محصولات، کاهش هزینه‌ها و تسهیل دسترسی به بازار را برای فعالان اقتصادی استان، حتی در مناطق روستایی و دورافتاده، فراهم کرده است.
نویسنده : فاطمه عباسی منبع : تابناک کرمانشاه
پ
پ

به گزارش گفتمان زاگرس: «حسین نامداری» مدیرکل پست استان کرمانشاه، با اشاره به سامانه تجارت الکترونیک و ارائه خدمات به فروشگاه‌های اینترنتی، اظهار کرد: این سامانه به عنوان بستری برای عرضه مستقیم محصولات توسط فروشگاه‌های اینترنتی عمل می‌کند. این بدان معناست که فروشگاه‌ها بدون نیاز به واسطه، محصولات خود را به مشتریان ارائه می‌دهند. این مدل، مزایایی همچون کاهش هزینه‌ها و افزایش سودآوری برای فروشگاه‌ها را به همراه دارد.

وی به تعداد فروشگاه‌های فعال در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، ۵۲۸ فروشگاه اینترنتی در این استان از این سامانه استفاده می‌کنند. این آمار نشان‌دهنده استقبال نسبتاً خوب از این پلتفرم در میان کسب‌وکار‌های اینترنتی استان است. این سامانه آمادگی دارد تا به کسب‌وکار‌های نوپا، آنلاین‌شاپ‌ها و فروشگاه‌هایی که در زمینه فعالیت‌های پستی فعالیت می‌کنند، خدمات ارائه دهد.

مدیرکل پست استان کرمانشاه، تصریح کرد: هدف این سامانه، ارائه خدمات به کسب‌وکار‌ها در دورافتاده‌ترین نقاط استان است. این هدف، نشان‌دهنده تعهد به دسترسی عادلانه به خدمات تجارت الکترونیک برای تمامی کسب‌وکارها، صرف‌نظر از موقعیت جغرافیایی آنها است.

وی با تشریح معرفی پروژه جی و توسعه در مناطق روستایی، گفت: این پروژه در سطح استان با هدف توسعه زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات تجارت الکترونیک در مناطق روستایی اجرا شده است، پروژه جی در بخش روستاییان، پیشرفت ۱۹۷ درصدی داشته که نشان از موفقیت قابل‌توجه این پروژه در دستیابی به اهداف تعیین‌شده است.

نامداری اعلام کرد: هدف ما در اداره پست استان بهره‌برداری کامل از این پروژه تا پایان سال جاری است. پس از بهره‌برداری، این پروژه در اختیار دستگاه‌های خدمات‌رسان و مردم قرار خواهد گرفت. این امر، به شناسنامه‌دار شدن اماکن موجود در استان کمک می‌کند. این شناسنامه‌دار شدن، می‌تواند به بهبود خدمات‌رسانی، مدیریت بهتر منابع و افزایش شفافیت در استان منجر شود.

وی با اشاره به هوشمندسازی سیستم‌های پستی، افزود؛ استان کرمانشاه در سال گذشته پس از استان تهران، دومین استانی بوده که سیستم ربات‌های هوشمند را در سطح استان راه‌اندازی کرده است. ربات‌های هوشمند، وظیفه تجزیه و تفکیک مرسولات را به صورت خودکار انجام می‌دهند. این کار، سرعت و دقت در پردازش مرسولات را افزایش می‌دهد و از خطا‌های انسانی می‌کاهد.

مدیرکل پست استان کرمانشاه در پایان با اشاره به فاز دوم هوشمندسازی، یادآور شد: در قرارداد جدید، فاز دوم هوشمندسازی این بخش در دستور کار قرار دارد. هدف ما از راه اندازی فاز دوم هوشمندسازی بهبود و ارتقای سیستم‌های پستی با استفاده از فناوری‌های نوین است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.