۳۲۰میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خوزستانی پرداخت شد
08 مهر 1399 - 8:31
بازدید 149
6

رییس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: ۳۲۰میلیارد ریال غرامت به کشاورزان و باغداران خسارت دیده خوزستانی در نیمه نخست سال جاری پرداخت شد. به گزارش گفتمان زاگرس: محمد آلاله افزود:مجموع خسارت وارده به بخش زراعت و باغداری بیمه شده در سال زراعی ۱۳۹۹- ۱۳۹۸ استان حدود ۶۰۰تا ۶۵۰میلیارد ریال برآورد شده که تاکنون […]

پ
پ

رییس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: ۳۲۰میلیارد ریال غرامت به کشاورزان و باغداران خسارت دیده خوزستانی در نیمه نخست سال جاری پرداخت شد.

به گزارش گفتمان زاگرس: محمد آلاله افزود:مجموع خسارت وارده به بخش زراعت و باغداری بیمه شده در سال زراعی ۱۳۹۹- ۱۳۹۸ استان حدود ۶۰۰تا ۶۵۰میلیارد ریال برآورد شده که تاکنون ۴۰۰میلیارد ریال آن وارد سامانه پرداخت غرامت شده که از این میزان ۳۲۰میلیارد ریال به حساب کشاورزان و باغداران واریز شده است.
وی افزود:بقیه خسارت وارده پس از ثبت و ورود به سامانه صندوق بیمه محصولات کشاورزی ، به تدریج به حساب کشاورزان و باغداران خسارت دیده خوزستان که محصولات خود را در برابر حوادث غیرقابل پیش بینی و آفات بیمه کرده‌اند پرداخت می‌شود.
رییس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان در ادامه از همه بهره برداران بخش کشاورزی استان خواست با توجه به شکنندگی این بخش در برابرحوادثی همچون سیل ، تگرگ و آفات ، محصولات خود را بیمه کنند تا ضریب امنیت غذایی استان به نقطه اطمینان بخشی برسد.

آغاز بیمه محصولات پاییزی خوزستان
رییس کارگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان از شروع بیمه محصولات پاییزی استان همزمان با آغاز سال زراعی جدید ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ خبر داد.
وی با بیان اینکه سهم یارانه‌ای دولت در بخش بیمه محصولات راهبردی همچون گندم ، کلزا ، چغندرقند ، جو و ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای ۵۶درصد است افزود:بهره برداران بخش کشاورزی تنها ۴۴درصد حق بیمه محصولات کشاورزی را پرداخت می کنند.
آلاله به پیامدهای ناشی از مخاطرات شیوع ویروس کرونا ، افزایش بی سابقه نهاده‌های کشاورزی و کم رغبتی بهره برداران بخش کشاورزی استان برای بیمه محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود:با شیوع ویروس کرونا مراجعه کشاورزان برای بیمه محصولات کشاورزی کمتر شده از این رو کارگزاران صندوق بیمه محصولات کشاورزی با مراجعه مستقیم ، کشاورزان را به بیمه محصولات خود ترغیب می‌کنند.
بخش کشاورزی خوزستان در سال‌های اخیر با پدیده بی‌سابقه خشکسالی و ترسالی و بروز آفات ، سرما و ریزش شکوفه‌ها در فصل بهار رو به رو بوده است از این کارشناسان همواره به شکنندگی این بخش و ضرورت بیمه محصولات کشاورزی تاکید می‌کنند.
سیلاب مهیب فروردین ماه ۱۳۹۸ بیش از ۲۰۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان را به زیرآب برد و بیش از هشت هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان خسارت زد.      
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲میلیون تن محصولات کشاورزی و باغی به ارزش بیش از ۲۹۰هزار میلیارد ریال و عمل آوری ۱۳۸ نوع محصول ، جایگاه نخست کشوری را دارد.

حدود ۱۳.۵درصد کل محصولات کشاورزی و باغی کشور در استان خوزستان تولید می‌شود که این سهم در سال‌های آینده با اجرای کامل طرح ۵۵۰هزار هکتاری افزایش می‌یابد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.