جذب نیروهای بومی برای طرح های صنعتی در اولویت باشد
10 مهر 1399 - 15:17
بازدید 107
3

فرماندار گچساران با اشاره به طرح های صنعتی و تولیدی در دست اجرا در این شهرستان گفت: اولویت جذب نیرو در طرح های در دست ساخت و مرحله بهره برداری و فعالیت نیروهای بومی باشد. به گزارش گفتمان زاگرس:علی خوان پایه در کمیسیون مشکلات کارگری در گچساران افزود: در زمینه جذب نیرو باید جوانان بیکار […]

پ
پ

فرماندار گچساران با اشاره به طرح های صنعتی و تولیدی در دست اجرا در این شهرستان گفت: اولویت جذب نیرو در طرح های در دست ساخت و مرحله بهره برداری و فعالیت نیروهای بومی باشد.

به گزارش گفتمان زاگرس:علی خوان پایه در کمیسیون مشکلات کارگری در گچساران افزود: در زمینه جذب نیرو باید جوانان بیکار و جویای کار این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: پتروشیمی این شهرستان بمنظور جلوگیری از تبعیض و هر گونه ناامنی و نارضایتی از جذب نیرو بدون هماهنگی خود داری کند و در صورت جذب نیرو از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان استعلام نماید.

خوان پایه ابراز کرد: دولت توجه ویژه ای به ایجاد زیر ساخت های صنعتی و بهبود وضعیت اقتصادی و تولیدی کشور دارد.

وی  افزود: خوشبختانه دولت توجه ویژه ای به اجرای طرح های اقتصادی بویژه به ایجاد اشتغال پایدار دارد و اعتبارهای مناسبی در چند سال گذشته به این شهرستان اختصاص یافت.

فرماندار گچساران به روند اجرای پتروشیمی گچساران اشاره کرد و گفت: این طرح هم اکنون ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت بهره برداری بیش از ۳۵۰ شغل ایجاد خواهد کرد.

خوان پایه با بیان اینکه این طرح بزرگ اقتصادی تا ۲ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید گفت: پس از بهره برداری از این طرح صنعتی، سالانه یک میلیون تن اتیلن تولید خواهد کرد.

وی اظهار داشت:  این طرح در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در حال ساخت است.

خوان پایه با بیان اینکه  سد چم شیر اردیبهشت سال آینده  به بهره برداری خواهد رسید گفت: آبگیری سد چم شیر برای تأمین آب بخش های مختلف از جمله گردشگری و کشاورزی آغاز خواهد شد.

وی روند اجرایی سد چم شیر را مطلوب اعلام کرد و گفت: هم اکنون کارهای اجرایی در بخش‌های بتن بدنه سد و نیروگاه، حفاری تزریقات، تجهیزات نصب نیروگاهی و سازه‌های اصلی یعنی بخش‌های مهم پروژه در حال اجراست.

خوان پایه اظهار داشت: هم اکنون ۸۰۰ نیروی متخصص، ماهر و نیمه ماهر در این سد فعالیت دارند در صورت بهره برداری از این سد ۵۰ درصد از نیروهای تعدیل خواهد شد.

فرماندار گچساران افزود: جذب نیرو در سد چمشیر پس از بهره برداری از طریق آزمون استخدامی با اولویت داوطلبان بومی است.

وی بیان کرد: تاکنون ۲۲۹ میلیون یورو از محل فاینانس خارجی برای ساخت سد چم شیر گچساران هزینه شده است.

خوان پایه حجم کل مخزن این سد را ۳/۲ میلیارد متر مکعب با مساحت ۵۱ کیلومتر مربع، طول دریاچه ۴۸ کیلومتر و تراز نرمال از سطح دریا را ۵۹۸ متر عنوان کرد.

در این نشست مقرر شد نیروی مورد نیاز شرکت(سی جی جی بی) سد چم شیر با هماهنگی اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی و مراکز کاریابی جذب شود.

اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی از دفاتر کاریابی به فرمانداری ارایه دهد.

شرکت بهره برداری نف و گاز گچساران در اسرع وقت جواب استعلام نیروهای اخراجی در زمینه ۳۶ نفر مربی ورزش را به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاسخ دهند.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.