بانک تجارت آماده کمک برای بازگشت کارخانه قند یاسوج به چرخه تولید است
11 مهر 1399 - 9:33
بازدید 211
6

مدیرعامل بانک تجارت گفت: این بانک آماده مساعدت و همکاری لازم با مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای بازگشت مجدد کارخانه قند یاسوج به چرخه تولید است.  به گزارش گفتمان زاگرس، رضا دولت ‌آبادی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج اظهار داشت: بانک تجارت کشور […]

پ
پ

مدیرعامل بانک تجارت گفت: این بانک آماده مساعدت و همکاری لازم با مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای بازگشت مجدد کارخانه قند یاسوج به چرخه تولید است. 

به گزارش گفتمان زاگرس، رضا دولت ‌آبادی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج اظهار داشت: بانک تجارت کشور در این زمینه از هیچگونه تلاش و اقدامی دریغ نخواهد کرد و تمامی همت و توان خود را به کار می گیرد.   

وی افزود: هدف اصلی ام از سفر به یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد کمک به روشن شدن چراغ کارخانه قند این شهر بوده است. 

دولت آبادی بیان کرد: بر همین اساس نشست هایی با استاندار و رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است. 

وی عنوان کرد: کارخانه قند یاسوج برای اداره هر چه بهتر و نقش آفرینی لازم در اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد باید به افراد دلسوز، کاردان، دغدغه مند، با صلاحیت و دارای اهلیت واگذار شود. 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج نیز گفت: تاکنون تلاش‌ هایی ارزنده از سوی برخی مسؤولان اجرایی کشور و این استان برای رفع مشکلات کارخانه قند یاسوج انجام شده است. 

حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی اظهار داشت: انتظار می رود که رسانه ‌های کهگیلویه و بویراحمد این خدمات و اقدام ها را بیش از پیش بازگو کرده و انتشار دهند. 

وی افزود: کارخانه قند یاسوج نماد صنعت، تولید و سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد است و در ماجرای واگذاری آن به بخش خصوصی نیز  مردم استان احساس کردند که بیت ‌المال هدر رفته است. 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج بیان کرد: حال آنکه اقدام های بانک تجارت کشور و استان در این زمینه شجاعانه و در راستای نگهداری از بیت ‌المال بود. 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی عنوان کرد: مردم کهگیلویه و بویراحمد حق داشتند که ناراحت و نگران باشند اما کارخانه‌ ای که به افراد نااهل واگذار شده بود با پیگیری های برخی مسؤولان اجرایی کشور و این استان برگشت.  

وی ابراز داشت: کارخانه قند یاسوج پس از واگذاری به بخش خصوصی شرایط چندان مطلوبی نداشت اما هم اینک وضعیت بهتری دارد. 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: مسؤولان بانک تجارت کشور برای انتخاب مدیریت کارخانه قند یاسوج تصمیم صحیح، عاقلانه و مهندسی بگیرند و آن را به افراد امین واگذار کنند. 

وی اظهار داشت: چنانچه افراد دلسوز و دارای اهلیت در کارخانه قند یاسوج به کار گمارده شوند اشتغال مناسبی در این استان ایجاد و بارقه ‌های امید در زمینه تولید، اقتصاد و درآمدزایی نیز بین مردم استان به وجود خواهد آمد. 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی به وجود بار سنگین بر دوش سیستم بانکی کشور اشاره کرد و افزود: مقاومت و ایستادگی این سیستم در برابر مشکلات اقتصادی و تحریم‌ های ظالمانه دشمنان تحسین برانگیز است. 

عملیات اجرایی کارخانه قند یاسوج در سال ۱۳۴۴ و با ظرفیت اسمی تولید روزانه یکهزار تن قند و شکر آغاز و در سال ۱۳۴۶ به بهره برداری رسید. 

این کارخانه که در دهه های اخیر با فراز و نشیب ها، نیمه فعال بودن و تعطیلی های مکرر مواجه بود سرانجام از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را به طور مجدد آغاز کرد. 

اما سایه مشکلات جدید از جمله قدیمی بودن تجهیزات، نبود چغندرقند و مواد اولیه و معوق ماندن حقوق، مزایا و بیمه کارگران بر این واحد صنعتی سایه افکند تا سرمایه گذار کلان آن یعنی بانک تجارت کشور نیز شانه از بار مسؤولیت آن خالی کند. 

پس از کش و قوس های فراوان این کارخانه از دی ماه سال ۱۳۹۵ به سرمایه گذار بخش خصوصی و اهل کهگیلویه و بویراحمد واگذار شد که بنا به دلایلی هنوز راکد و یا نیمه فعال مانده است.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.