۶ هزار کردستانی متقاضی مسکن ملی هستند
01 دی 1399 - 14:02
بازدید 104
7

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: تاکنون ۶ هزار نفر از افراد واجد شرایط در این استان در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام و چهار هزار نفر به شعب بنیاد مسکن برای تشکیل پرونده مراجعه کرده‌اند. به گزارش گفتمان زاگرس؛ رضا قادری اظهار داشت: بنیاد مسکن مسوول اجرای طرح اقدام ملی مسکن در […]

پ
پ

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: تاکنون ۶ هزار نفر از افراد واجد شرایط در این استان در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام و چهار هزار نفر به شعب بنیاد مسکن برای تشکیل پرونده مراجعه کرده‌اند.

به گزارش گفتمان زاگرس؛ رضا قادری اظهار داشت: بنیاد مسکن مسوول اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر با کارگزاری وزارت راه و شهرسازی و همکاری بانک مسکن است.

وی افزود: از افراد معرفی شده به بانک تاکنون سه هزار نفر مبلغ ۴۰ میلیون اولیه را واریز کرده‌اند ضمن اینکه زمین مورد نیاز برای یک هزار و ۵۰۰ متقاضی تامین شده البته تهیه زمین مورد نیاز بر عهده اداره کل راه و شهرسازی کردستان است.

قادری با بیان اینکه هرگونه خرید و فروش امتیاز مسکن اقدام ملی فاقد وجاهت قانونی بوده و منجر به پیگیرد از طریق قانون خواهد شد، اضافه کرد: شرط اساسی و الزامی برای اتصال افراد به طرح اقدام ملی مسکن و تکمیل واحدها برای متقاضیان مشخص شده است.

از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری کردستان، ۲۹ درصد آن یعنی ۴۶۹ هزار نفر در هزار و ۶۹۵ روستا سکونت دارند، این استان دارای ۱۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی و یک هزار و ۶۰۵ روستای دارای سکنه است و براساس سرشماری سال ۹۵، تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کردستان یک هزار و ۳۱۵ روستا است.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.