پیشنهاد یک اقتصاددان برای سرمایه‌گذاری دارایی‌های مردمی
07 دی 1399 - 13:12
بازدید 74
4

به گزارش گفتمان زاگرس:یک اقتصاددان گفت: در صورتی که رونق اقتصادی بر کشور حاکم شود و نرخ تورم تا حدودی ثابت شود، سپرده‌گذاری در بانک‌ها و سرمایه‌گذاری در تولید می‌تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که به دنبال سرمایه‌گذاری هستند. مرتضی افقه در خصوص اینکه مردم در شرایط اقتصادی فعلی دارایی‌های خود را در چه […]

پ
پ
پیشنهاد یک اقتصاددان برای سرمایه‌گذاری دارایی‌های مردمی

به گزارش گفتمان زاگرس:یک اقتصاددان گفت: در صورتی که رونق اقتصادی بر کشور حاکم شود و نرخ تورم تا حدودی ثابت شود، سپرده‌گذاری در بانک‌ها و سرمایه‌گذاری در تولید می‌تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که به دنبال سرمایه‌گذاری هستند.

مرتضی افقه در خصوص اینکه مردم در شرایط اقتصادی فعلی دارایی‌های خود را در چه بخشی سرمایه‌گذاری کنند بهتر است، اظهار کرد: به عنوان یک اقتصاددان باید توصیه کنم که سرمایه و دارایی مردم به سمت تولید و بورس روانه شود اما اگر قرار باشد دلسوز مردم باشم باید توصیه‌ای کنم که سرمایه‌های مردم حفظ شود زیرا شرایط فعلی اقتصادی کشور خوب نیست.

وی افزود: در شرایط عادی اقتصادی و رونق، مردم باید سرمایه و دارایی‌های خود را به سمت تولید و بورس ببرند و در بخشی از تولید که سود بیشتری برای آن‌ها دارد، سرمایه‌گذاری کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: اکنون در وضعیتی قرار داریم که با خوش‌بینی ناشی از برداشتن تحریم‌ها مواجه هستیم و منطق حکم می‌کند که با گشایش اقتصادی، قیمت ارز و طلا رو به بالا نباشند.

افقه با بیان اینکه ارز و طلا به سرمایه‌های پرطرفدار مردم تبدیل شده‌اند، گفت: ساختار اقتصادی کشور به شکلی است که حتی اگر قیمت ارز و طلا رو به پایین بیاید و افت کند، این افت به شکلی نخواهد بود که مردم آنچنان متضرر شوند. برای مثال قیمت ارز با توجه به ساختار اقتصاد کشور به زیر ۲۰ هزار تومان نخواهد رسید.

وی ادامه داد: اگر وضعیت اقتصادی کشور با این خوش‌بینی، رو به بهبود برود و شاهد رونق آن باشیم، با توجه به پایین بودن شاخص‌ها، بورس می‌تواند بستر بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری مردم باشد و مردم در آن زمان می‌توانند دارایی‌های خود را با خرید سهام از بورس سرمایه‌گذاری کنند.

این اقتصاددان بیان کرد: برداشته شدن تحریم و خروج از لیست سیاه FATF می‌تواند زمینه‌ساز و بستر بسیار خوبی برای رونق اقتصادی باشد تا مردم با خیال راحت به سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی از جمله تولید و بورس بپردازند.

افقه ادامه داد: در صورتی که رونق اقتصادی بر کشور حاکم شود و نرخ تورم تا حدودی ثابت شود، سپرده‌گذاری در بانک‌ها و سرمایه‌گذاری در تولید می‌تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که به دنبال سرمایه‌گذاری هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: در صورتی که خوش‌بینی‌ها در حد خوش‌بینی باقی بمانند، مثل همیشه خرید ارز و طلا می‌تواند مطمئن‌ترین سرمایه‌گذاری برای مردم باشد. همچنین اگر عده‌ای نیاز به کالایی دارند می‌توانند کالای مورد نیاز خود را تهیه کنند زیرا در شرایط اقتصادی که نرخ تورم روز به روز روند افزایشی دارد، خرید کالا نیز خود نوعی سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

ایسنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.