افزایش قیمت ۳۰ تا ۴۰ درصدی مواد شوینده/ سازمان صمت: کمبود مواد شوینده در کرمانشاه نداریم
08 دی 1399 - 5:58
بازدید 153
3

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی صنعت معدن و تجارت استان گفت: انجمن صنفی تولید کنندگان مواد شوینده در سطح کشور افزایش قیمتی ۳۰ تا ۴۰ درصدی را برای ۶ محصول شوینده و بهداشتی ابلاغ کرده است. به گزارش گفتمان زاگرس:نوسانات افسار گسیخته بازار در این شرایط کرونایی، بعد از مرغ و تخم مرغ، برنج […]

پ
پ

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی صنعت معدن و تجارت استان گفت: انجمن صنفی تولید کنندگان مواد شوینده در سطح کشور افزایش قیمتی ۳۰ تا ۴۰ درصدی را برای ۶ محصول شوینده و بهداشتی ابلاغ کرده است.

به گزارش گفتمان زاگرس:نوسانات افسار گسیخته بازار در این شرایط کرونایی، بعد از مرغ و تخم مرغ، برنج و روغن، این بار به مواد شوینده رسید البته اوایل امسال هم افزایش قیمتی در محصولات شوینده داشتیم.

واحدهای تولیدکننده محصولات شوینده در این رابطه به افزایش قیمت تمام شده تولید با توجه به افزایش قیمت ارز و همچنین بالا رفتن مواد اولیه تولید محصولات شوینده و بهداشتی به ویژه محصولات پتروشیمی اشاره دارند که توانایی ادامه تولید به قیمت‌های قبلی را از آن‌ها گرفته همین موضوع دلیلی شد که  انجمن صنفی تولید کنندگان مواد شوینده در راستای جلوگیری از زیان صنعتگران و همچنین برای جلوگیری از کمبود مواد شوینده در بازار و عدم اعمال قیمت‌های مختلف، مصوبه افزایش قیمت را صادر کنند.

قبول داریم؛ بازار قیمت‌ها در تلاطم است و هر روز مردم را غافلگیرتر از روز گذشته می‌کند البته به این سبک زندگی دیگر عادت کرده‌ایم؛ امکان ندارد قیمت‌های خرید منزل در طول یک هفته  ثابت بماند و افزایشی نباشد، ولی افزایش ناگهانی سه برابری قیمت‌های مواد شوینده مردم را واقعا این بار شوکه، گله‌مند و ناراضی از نظارت‌ها کرده. همین موضوع دلیلی شد که به سراغ احسان باقرخانی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی صنعت معدن و تجارت استان برویم.

وی ادامه داد: انجمن صنفی تولید کنندگان مواد شوینده در سطح کشور افزایش قیمتی ۳۰ تا ۴۰ درصدی را برای ۶ محصول شوینده و بهداشتی شامل مایع ظرفشویی، پودر ماشین لباسشویی، صابون، مایع دستشویی، خمیردندان و شیشه پاک‌کن ابلاغ کرده است.

باقرخانی تصریح کرد: اما چیزی که برای سازمان صنعت و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان در سطح کلان کشوری مهم است، قیمت‌هایی است که در سامانه ۱۲۴ ذکر می‌شود، چنانچه هر کدام از مصرف کنندگان در خصوص قیمت ماده خاصی شکایت دارند می‌توانند با مراجعه به این سامانه از قیمت‌گذاری مطلع شوند و مراتب شکایت خود را با سازمان یا سامانه ۱۲۴ در میان بگذارند تا رسیدگی کنیم.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه در خصوص خبر کمبود مواد اولیه شوینده در استان، گفت: این خبر را تایید نمی‌کنیم چون مصداق بارز این قضیه را در پتروشیمی بیستون استان با خط تولید الکیل بنزن خطی که مواد اولیه خیلی از مواد شوینده است، داریم.

وی ادامه داد: در کشور به دلیل تعدد واحدهای پتروشیمی برای تهیه مواد اولیه شوینده‌ها نیاز چندانی به وارد کردن مواد اولیه از خارج کشور نداریم.

وی در پایان با اشاره به ادامه بازرسی بازرسان از بازار، گفت: هیچگونه کمبودی از مواد شوینده در سطح بازار نداریم و به وفور در بازار توزیع خواهیم کرد.

فارس

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.