بروجرد از ایده‌آل خود فاصله گرفته است
08 دی 1399 - 11:21
بازدید 132
4

شهردار بروجرد گفت: عدم نظارت بر ساخت‌وسازها سبب شده است شهر بروجرد از ایده‌آل خود فاصله بگیرد. به گزارش گفتمان زاگرس:رحیم جافری در جلسه بررسی ساخت‌وسازهای شهری که امروز هفتم دی‌ماه در محل شورای اسلامی شهر برگزار شد، با بیان اهداف تشکیل سازمان نظام مهندسی کشور، اظهار کرد: متأسفانه هیچ یک از اهداف و محورهای […]

پ
پ

شهردار بروجرد گفت: عدم نظارت بر ساخت‌وسازها سبب شده است شهر بروجرد از ایده‌آل خود فاصله بگیرد.

به گزارش گفتمان زاگرس:رحیم جافری در جلسه بررسی ساخت‌وسازهای شهری که امروز هفتم دی‌ماه در محل شورای اسلامی شهر برگزار شد، با بیان اهداف تشکیل سازمان نظام مهندسی کشور، اظهار کرد: متأسفانه هیچ یک از اهداف و محورهای این سازمان را پیگیری نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها به‌جز سوء مدیریت هیچ‌گونه کمبود درآمدی ندارند افزود: شهرداری بروجرد هیچ‌گونه مشکل مالی ندارد و هیچ‌گاه قانون را برای جذب منابع مالی زیر پا نمی‌گذارد و از سازمان نظام‌مهندسی انتظار عقب‌نشینی از قانون در جهت منافع شهرداری را نداشته و این عمل را خلاف می‌دانیم.

شهردار بروجرد با بیان اینکه ارزیابی مردم بروجرد از سازمان نظام مهندسی کاملاً منفی است خاطرنشان کرد: آیا این شهر که نود سال از عمر شهرداری آن می‌گذرد زیبنده مردم بروجرد است؟ عدم کنترل و نظارت در صدور پروانه، پایان کار و ساخت‌وسازهای غیرمجاز سبب شده شهر از ایده آل خود فاصله بگیرد.

جافری با اشاره به اینکه مهندسین باید طبق قانون عمل کنند و زیر بار هیچ تخلفی نروند، اضافه کرد: چرا شهرداری را متهم می‌کنید و می‌گویید شهرداری دنبال منافع مالی است، ما جریمه کمیسیون ماده ۱۰۰ را به‌عنوان منبع مالی معتبر نمی‌دانیم، تمام آراء را تخریب صادر کنید و ما تخریب‌ها را پیگیری خواهیم کرد. سازمان نظام‌مهندسی اگر دقیق عمل کند باید کمیسیون ماده ۱۰۰ را تعطیل کنیم و ضرورتی ندارد تشکیل شود.

وی با بیان اینکه مهندسین جوان بعد از قبولی در آزمون بدون آموزش، وظیفه نظارت بر ساخت‌وسازهای شهری را بر عهده می‌گیرند، بیان کرد: آزمون شما را از آموزش بی‌نیاز نمی‌کند و یکی از آموزش‌ها، ضوابط اداری و شیوه گزارش‌نویسی است که این موارد در کتاب‌های مقررات ملی ساختمان وجود ندارد.

شهردار بروجرد عنوان کرد: مسکن بعد از اکسیژن و غذا سومین نیاز حیاتی بشر است، ما انتظار داریم نظام مهندسی چنان پویا باشد که مهندسین آن به سمت ساخت‌وساز هدایت شوند و اگر از طرف شهرداری کوتاهی صورت گرفت مهندسین ناظر متذکر شوند.

جافری اظهار کرد: اگر از شهروندان بروجردی در مورد ترافیک سؤال کنید بلافاصله می‌گویند، این شهر پارکینگ ندارد، چرا مهندسین ناظر زمانی که مالک پارکینگ را حذف می‌کند مقاومت نمی‌کنند و گزارش نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: در مرکز شهر با مشکل نبود پارکینگ روبرو هستیم، شهرداری جرائمی را که برای حذف پارکینگ دریافت می‌کند در حسابی نگهداری می‌کند تا بتواند با آن چند پارکینگ در هسته مرکزی شهر احداث کند.

شهردار بروجرد ضمن اعلام حمایت از احداث بیمارستان خصوصی، تعاونی نمایشگاه داران و شهرک صنوف آلاینده خاطرنشان کرد: شهرداری از همه تولیدکنندگان، کسانی که در جهت توسعه و تحول شهر قدم برمی‌دارند به‌شدت حمایت می‌کند و هزینه‌ها را پایین می‌آورد و انتظار می‌رود سازمان نظام‌مهندسی در همین راستا تعرفه‌های خود را کاهش دهد تا در شهر نوسازی، پویایی و نشاط اجتماعی ایجاد شود.

ایسنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.