مهارت‌اندوزی نیاز واقعی جوانان تحصیل کرده برای ورود به بازار کار است
09 دی 1399 - 7:08
بازدید 98
2

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، مهارت‌اندوزی را نیاز واقعی جوانان تحصیل‌کرده برای ورود به بازار کار و کارآفرینی دانست و گفت: استانداری از هرگونه فعالیتی که منجر به آموزش و مهارت اندوزی به جوانان شود حمایت می‌کند. به گزارش گفتمان زاگرس: هدایت حاتمی در مراسم افتتاح کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری دانشگاه فنی حرفه‌ای کرمانشاه، کرمانشاه […]

پ
پ

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، مهارت‌اندوزی را نیاز واقعی جوانان تحصیل‌کرده برای ورود به بازار کار و کارآفرینی دانست و گفت: استانداری از هرگونه فعالیتی که منجر به آموزش و مهارت اندوزی به جوانان شود حمایت می‌کند.

به گزارش گفتمان زاگرس: هدایت حاتمی در مراسم افتتاح کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری دانشگاه فنی حرفه‌ای کرمانشاه، کرمانشاه را استانی مستعد در زمینه‌های فنی دانست و افزود: نیروی انسانی تحصیل ‌کرده فراوانی در استان وجود دارد که باید آنها را شناسایی، ساماندهی و آماده ورود به بازار کار کنیم.

وی اظهار داشت: باید این ذهنیت را در جوانان تغییر بدهیم که کار را تنها در پشت میزنشینی و امور اداری می‌بینند در حالیکه باید تفکر کارآفرینی و مهارت اندوزی در جوانان تقویت شود.

حاتمی یادآوری کرد تغییر تفکر پشت میزنشینی تنها با ایجاد و فعالیت مراکزی این چنینی که بتوانند مهارت و فن را به دانشجویان یاد بدهند امکان‌پذیر می‌شود.

این مرکز در رشته‌های فنی و حرفه‌ای از جمله مکانیک، برق، طراحی صنعتی، نقشه کشی دارای کارگاه‌های مجهز آموزشی و اساتید برجسته‌ای است و کار آموزش و مهارت اندوزی را به دانشجویان انجام می‌دهد.

اکنون حدود ۱۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت هم اکنون دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.

براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان کرمانشاه در تابستان سال گذشته ۱۴.۲ بود که این آمار در تابستان امسال با یک درصد افزایش به ۱۵.۲ دهم درصد رسید.

نرخ بیکاری استان‌ در بهار امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت و به ۱۳.۸ درصد رسیده بود.

مسوولان علت افزایش نرخ بیکاری استان را شیوع بیماری کرونا و تعطیل شدن بسیاری از مشاغل عنوان می کنند که افزایش جمعیت افراد جویای کار را به دنبال داشته است.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.