بحران در فروش محصولات کشاورزان ایران ـ ۳| کام تلخ باغداران ملایری از قیمت کشمش / ثمره یک ساله در جیب دلالان / طلای سبز ایران چرا خریدار ندارد؟
09 دی 1399 - 15:31
بازدید 126
5

گرچه صنعت تولید کشمش سبب اشتغالزایی بسیار شده اما همچنان برنامه‌های بی‌حساب و کتاب برخی مسئولان و عدم رغبت فعالان این عرصه به برداشتن گام‌هایی برای استفاده از امکانات و روش‌های جدید سبب شده صنعت تولید کشمش در استان همدان ناکام بماند. به گزارش گفتمان زاگرس:شهرستان ملایر از جمله قطب‌های تولید انگور و کشمش استان […]

پ
پ

گرچه صنعت تولید کشمش سبب اشتغالزایی بسیار شده اما همچنان برنامه‌های بی‌حساب و کتاب برخی مسئولان و عدم رغبت فعالان این عرصه به برداشتن گام‌هایی برای استفاده از امکانات و روش‌های جدید سبب شده صنعت تولید کشمش در استان همدان ناکام بماند.

به گزارش گفتمان زاگرس:شهرستان ملایر از جمله قطب‌های تولید انگور و کشمش استان همدان و کشور به شمار می‌آید و اگرچه ظرفیت‌های بی‌شماری توسط این صنعت در حوزه اشتغال به وجود آمده است اما همچنان برنامه‌های بی حساب و کتاب برخی مسئولان و عدم رغبت فعالان این عرصه به برداشتن گام‌هایی برای استفاده از امکانات و روش‌های جدید سبب شده تولید کشمش در استان همدان به صنعتی ناکام تبدیل شود.

هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی عدم توجه به صادرات، محدود بودن کشورهای هدف صادرات کشور و عدم تولید محصولات فرآوری شده متناسب با نیاز کشورهای هدف از سوی دولت را از جمله دلایل ناموفق بودن این صنعت در بازارهای بین المللی می‌داند.

از سوی دیگر منوچهر رضایی رییس انجمن تولیدکنندگان و صادر کنندگان کشمش ملایر معتقد است اجرای طرح تعهد ارزی از سوی دولت که بانک مرکزی مجری آن است نه تنها به رونق صادرات غیر نفتی از جمله کشمش کمکی نکرده بلکه سبب شده زیان‌هایی به این بخش نیز وارد شود.

بیشتر بخوانید

 وی معتقد است در صورت برنامه‌ریزی درست و مهیا کردن فضا برای تولید و صادرات کشمش، این محصول می‌تواند به خوبی جایگاه خود را در بازارهای داخلی و بین‌المللی به دست آورد.

تسنیم

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.