معاون استاندار همدان: مشکلی برای تامین زمین طرح مسکن ملی وجود ندارد
10 دی 1399 - 7:18
بازدید 155
3

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: زمین مورد نیاز برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سطح شهرستان‌های استان حل شده و هیچ مشکلی دراین زمینه وجود ندارد. به گزارش گفتمان زاگرس:فرهاد فرزانه شامگاه سه شنبه در جلسه شورای تامین مسکن استان همدان، اظهار داشت: نیمی از زمین های مورد نیاز برای اجرای طرح اقدام […]

پ
پ

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: زمین مورد نیاز برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سطح شهرستان‌های استان حل شده و هیچ مشکلی دراین زمینه وجود ندارد.

به گزارش گفتمان زاگرس:فرهاد فرزانه شامگاه سه شنبه در جلسه شورای تامین مسکن استان همدان، اظهار داشت: نیمی از زمین های مورد نیاز برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در مرکز استان تامین شده و اراضی موردنیاز برای ۵۰ درصد مابقی واحدهای مسکونی طرح نیز جانمایی شده و منتظر تصمیم شورای عالی هستیم.
وی افزود: شهرداری ها و شوراهای اسلامی در شهرستان همدان موضوع ارایه ۵۰ درصد تخفیف عوارض به واحدهای مسکن مهر را تصوب کردند که این تخفیف برای افراد زیر پوشش به صورت ۱۰۰ درصد و کاملا رایگان محاسبه می شود. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با قدردانی از همکاری مجموعه نظام مهندسی  و دستگاه‌های خدمات رسان نظیر  آب، برق و گاز، بر تهیه طرح متناسب با معماری ایرانی اسلامی و معرفی نمایندگانی از سوی شهرداری در رابطه با طرح اقدام ملی مسکن به استانداری تاکید کرد. 
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز در این نشست گفت: نام نویسی از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن همزمان با  سراسر کشور در این استان نیز آغاز شده است.
حسینی افزود: ساخت حدود پنج هزار واحد مسکونی در برنامه اجرای طرح  استان همدان برای امسال برنامه ریزی شده که تاکنون ۱۸ هزار و ۵۰۰ متقاضی در این طرح نام نویسی کردند.
وی اضافه کرد: پس از بررسی وضعیت واجدین شرایط ۹۰۰ متقاضی شرایط لازم را نداشتند و به مابقی افراد فرصتی برای پرداخت ۴۰ میلیون تومان در چند مرحله داده شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان  امام راحل را به عنوان کارگزار این طرح معرفی کرده است.
داریوش حسینی افزود: در حال حاضر کار اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان همدان آغاز شده و مشکلی برای تامین زمین به ویژه در شهرستان های با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر  وجود ندارد
وی یادآوری کرد: در صورت تصویب طرح الحاق ۶۸۰ هکتار از منطقه شورین شهر همدان در شورای عالی شهرسازی، به طور حتم برای ۱۰ تا ۱۵ سال آینده مشکلی برای تامین زمین مورد نیاز ساخت مسکن نیز نخواهیم داشت.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ ، استان همدان با قریب به ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت، حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومترمربع، این استان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده ‌است.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد نیز در شهرهای کوچک احداث می‌شود.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.