ایجاد اشتغال برای فناوران در کردستان نیازمند بستر مناسب است
11 دی 1399 - 15:03
بازدید 132
5

رییس پارک علم و فناوری استان کردستان گفت: ایجاد اشتغال و ادامه فعالیت مستمر نوآوران و فناوران نیازمند فراهم کردن بستر مناسب است. به گزارش گفتمان زاگرس:خالد سعیدی شامگاه امروز در بازدید نماینده ولی فقیه از نوآوران و فناوران استان با اشاره به نامگذاری سالجاری به سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: همه ما موظفیم […]

پ
پ

رییس پارک علم و فناوری استان کردستان گفت: ایجاد اشتغال و ادامه فعالیت مستمر نوآوران و فناوران نیازمند فراهم کردن بستر مناسب است.

به گزارش گفتمان زاگرس:خالد سعیدی شامگاه امروز در بازدید نماینده ولی فقیه از نوآوران و فناوران استان با اشاره به نامگذاری سالجاری به سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: همه ما موظفیم در راستای توسعه اقتصادی و تحقق اشتغال در استان در مسیر منویات مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

وی افزود: کردستان علیرغم کمبود زیرساخت‌های مناسب از نیروی انسانی بالقوه و ارزشمندی برخوردار است در این راستا نیروی انسانی به عنوان سرمایه ارزشمند جامعه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

رییس پارک علم و فناوری استان کردستان با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری بودجه بسیار کمی دارد، اظهارکرد: در سال ۹۵ نیم میلیارد تومان از محل تملک دارایی به این مرکز اختصاص یافته است.

سعیدی به اختصاص ۸ میلیارد تومان به پارک علم و فناوری در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: بودجه پارک در سال‌جاری ۱۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به درآمد ۲ میلیارد تومانی پارک علم و فناوری استان در سال گذشته گفت: بودجه پارک علم و فناوری در سال‌های اخیر رشد صعودی داشته است.

۴.۸ میلیارد تومان برای اختصاص فضا

وی افزود: امسال حدود ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای تامین فضا اختصاص یافته است و امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ بودجه تملک دارایی افزایش یابد.

رییس پارک علم و فناوری استان کردستان نبود زمین و مکان مناسب را مهمترین مشکلات پارک عنوان کرد و افزود: تامین زمین موردنیاز برای فعالیت نوآوران و فناوران یکی از دغدغه‌های پارک است.

سعیدی تعداد شرکت‌های پارک در استان را ۱۱۰ شرکت اعلام کرد و گفت: از این تعداد شرکت ۲۴ شرکت دانش‌بنیان و ۱۷ شرکت در محل پارک فعالیت دارند.

وی یادآورشد: پارک بجز از محل اعتبارات با ارائه تسهیلات از صندوق نوآوری شکوفایی، معاونت علمی و فناوری از کارآفرینان حمایت کرده است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری پارک علم و فناوری با شرکت‌های متعدد در استان گفت: هم اکنون پارک با شرکت‌های شهرک‌های صنعتی، دانشگاه کردستان، شهرداری‌ها و …تفاهم نامه همکاری دارد.

رییس پارک علم و فناوری استان کردستان عضویت پارک علم و فناوری در جامعه بین‌الملل را افتخاری برای این مرکز دانست و گفت: حوزه it  پارک  مورد پذیرش عرصه بین‌الملل است.

سعیدی دیدار پارک با روسای اقلیم کردستان عراق و رویدادهای استارت آپها را از موفقیت‌های پارک برشمرد، افزود: شیوع بیماری کرونا بسیاری از برنامه های پارک را متوقف کرده است به همین منظور زیرساخت‌های مجازی برای دوران کرونا در حال تدوین است.

وی از همراهی و حمایت استاندار کردستان و برخی مدیران ارشد استان با مرکز پارک علم و فناوری تقدیر کرد و افزود: برخی مسولان ادارات استان حمایت چندانی از پارک نکرده‌اند.

فارس

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.