هشت هزار میلیارد تومان برای طرحهای ملی استان همدان هزینه می‌شود
12 دی 1399 - 4:26
بازدید 485
5

استاندار همدان با اشاره به افق روشن توسعه گفت: از شمال تا جنوب استان به یک کارگاه بزرگ تبدیل شده و هشت هزار میلیارد تومان پروژه و طرح ملی در مناطق مختلف در حال اجرا است. به گزارش گفتمان زاگرس:سید سعید شاهرخی روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان اظهار داشت: از […]

پ
پ

استاندار همدان با اشاره به افق روشن توسعه گفت: از شمال تا جنوب استان به یک کارگاه بزرگ تبدیل شده و هشت هزار میلیارد تومان پروژه و طرح ملی در مناطق مختلف در حال اجرا است.

به گزارش گفتمان زاگرس:سید سعید شاهرخی روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان اظهار داشت: از کل اعتبار استان همدان ۴۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته اما مبالغ کلانی صرف اجرای پروژه های ارزشمند و بنیادی برای این دیار می‌شود. 

وی با بیان اینکه امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان صرف اجرای پروژه های جهش تولید می‌شود گفت: برخی از این طرحها به مراحل نهایی رسیده و مابقی هم با شتاب خوبی در حال ساخت است. 

استاندار همدان خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان، کشاورزی، گردشگری، راه، آب و فاضلاب و صنعت ده ها پروژه بزرگ در حال احداث است که مدیران و روسای دستگاه های مربوط باید به اطلاع مردم برسانند. 

شاهرخی به روسای ادارات استان توصیه کرد: از ظرفیت رسانه ها برای آگاه سازی مردم از وضعیت پروژه ها و خدمات صورت گرفته نهایت بهره را ببرند. 

او از پتروشیمی هگمتانه به عنوان نماد برجسته تلاش و همت در سال جهش تولید یاد کرد و گفت: این پروژه با پیگیری های بسیار و طی مسیر طولانی به تازگی وارد چرخه تولید شده و محصول آن روانه بازار مصرف شده است. 

استاندار همدان از نهایی شدن پروژه احداث مسیر گنجنامه به تویسرکان خبر داد و گفت: این طرح از نظر پدافند غیرعامل و توسعه گردشگری اهمیت بسیاری دارد و می تواند بخش جنوب غربی شهر همدان را از بن بست خارج کند. 

به گفته شاهرخی ایستگاه جدید مسافربری راه آهن با طراحی شکیل و تکنولوژی بالا در حال ساخت است و ایستگاه قبلی به باربری تبدیل می‌شود که طرحی مهم برای جذب گردشگر محسوب می‌شود. 

وی همچنین از اخذ مجوز نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برای ملایر خبر داد و گفت: تکمیل پروژه سدگرین هم به بخش خصوصی واگذار می‌شود. 

استاندار همدان یادآوری کرد: همدان از نظر کمی و کیفی در واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی در کشور پرچم دار است و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

شاهرخی به طرح مولد سازی نیز اشاره کرد و افزود: این موضوع از تاکیدات رئیس جمهوری است و بر اساس آن اموال و املاک مازاد ادارات باید طبق قوانین موجود فروخته شده و اعتبار آن صرف پروژه های عمرانی همان استان شود.

وی از مدیران خواست از فرصت باقی مانده تا پایان دولت استفاده کرده و با تلاش مضاعف کارهای در دست اجرا را به اتمام برسانند. 

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.