اشتغال ۶۰۰ نخبه کردستانی در شرکت های دانش بنیان
12 دی 1399 - 6:36
بازدید 100
4

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان گفت: بیش از ۶۰۰ نخبه کردستانی در ۱۱۰ شرکت و هسته فناور استان مشغول فعالیت هستند. به گزارش گفتمان زاگرس:خالد سعیدی چهارشنبه شب در جریان بازدید نماینده ولی فقیه در استان کردستان از مجموعه شرکت‌های دانش بنیان استان اظهار کرد: پارک علم و فناوری به صورت رسمی از […]

پ
پ

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان گفت: بیش از ۶۰۰ نخبه کردستانی در ۱۱۰ شرکت و هسته فناور استان مشغول فعالیت هستند.

به گزارش گفتمان زاگرس:خالد سعیدی چهارشنبه شب در جریان بازدید نماینده ولی فقیه در استان کردستان از مجموعه شرکت‌های دانش بنیان استان اظهار کرد: پارک علم و فناوری به صورت رسمی از مرداد ماه سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده است و هم اکنون ۱۱۰ هسته و شرکت فناور در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: بیش از ۶۰۰ جوان نخبه و کارآفرین در شرکت‌های دانش بنیان و پارکی مشغول به فعالیت هستند و تاکنون ۵۱ میلیارد ریال حمایت مادی نیز از این شرکت‌ها شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان از مشکل زمین و مکان مناسب به عنوان مانعی بزرگ در مسیر توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در استان یاد کرد و گفت: متأسفانه تاکنون از سوی مسئولان استانی سه بار زمین به پارک علم و فناوری اختصاص یافته و دوباره پس گرفته شده است.

سعیدی افزود: همین پس گرفتن‌های چندین باره زمین موجب اتلاف انرژی زیادی از مجموعه پارک علم و فناوری استان شده و متأسفانه نتوانستیم به چشم انداز ۳۰۰ شرکت تا سال ۱۴۰۰ برسیم.

وی در ادامه سخنان خود به تحقق درآمد ۲۹ میلیارد ریالی در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: طی چند سال اخیر شاهد افزایش چند برابری اعتبارت هزینه‌ای به مجموعه پارک علم و فناوری استان هستیم و در راستای همین نگاه ویژه کارهای بزرگی انجام شده است.

سعیدی افزود: طی این مدت طرح‌های ملی از جمله تور مجازی پارک‌های علم و فناوری کشور، شبکه آزمایشگاه‌های ملی ایران، صندوق ملی توسعه کشاورزی توسط شرکت‌های دانش بنیان استان اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: ارائه ۲ هزار و ۷۵۰ نفر ساعت خدمات فنی و تخصصی در حوزه آموزش منتورینگ به شرکت‌های دانش بنیان، راه اندازی مرکز رشد مریوان، تصویب پهنه علم و فناوری در شورای برنامه‌ریزی استان از دیگر اقدامات انجام شده است.

سعیدی اظهار کرد: متأسفانه برخی مدیران همراه نبوده و توسعه محور نیستند لذا از نماینده رهبر معظم انقلاب خواستاریم که در مسیر رفع مشکلات و دغدغه‌های شرکت‌های دانش بنیان ما را یاری کنند.

مهر

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.