ظریب نفوذ بیمه در کرمانشاه ۳۸ درصد است/ رشیدی:خبرهای خوبی برای کشاورزان داریم
12 دی 1399 - 16:48
بازدید 180
5

در جلسه گفتگوی بخش خصوصی با دولت موضوعات مختلف استان مورد بررسی مسئولان قرار گرفت، در این جلسه نماینده کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه بودجه به صورت جدی در حال کارشناسی است، خبرهای خوبی را به کشاورزان نوید داد. به گزارش گفتمان زاگرس:هوشنگ بازوند در جلسه گفتگوی بخش خصوصی با دولت که در سالن […]

پ
پ

در جلسه گفتگوی بخش خصوصی با دولت موضوعات مختلف استان مورد بررسی مسئولان قرار گرفت، در این جلسه نماینده کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه بودجه به صورت جدی در حال کارشناسی است، خبرهای خوبی را به کشاورزان نوید داد.

به گزارش گفتمان زاگرس:هوشنگ بازوند در جلسه گفتگوی بخش خصوصی با دولت که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: قرار گرفتن استان کرمانشاه در رتبه‌های انتهای جدول سرانه بیمه تامین اجتماعی و ظریب نفوذ بیمه در جمعه بسیار ناراحت کننده است و باید هر چه سریعتر نسبت به رفع آن اقدامی صورت گیرد.

وی افزود: ممکن است انتقادهای به دستورالعمل‌ها، شیوه نامه‌ها و یا بودجه تامین اجتماعی در کشور وجود داشته باشد اما با همین شیوه نامه‌ها ودستورالعمل‌ها استانی همچون یزد از ظریب نفوذ بیش از ۸۰ درصد برخوردار است و در صدر جدول قرار گرفته است و استان ما با ظریب نفوذ ۳۸ درصد در رتبه‌های انتهای جدول قرار دارد.

بازوند خاطرنشان کرد: زمانی که دولت مصوباتی جهت کمک به اقشار مختلف جامعه تدوین می‌کند به علت پایین بودن ظریب نفوذ بیمه دراستان ما بخش زیادی از مردم از آن بی بهره می‌مانند و استان‌های دیگر بهره کافی را از این مصوبات می‌برند، نمونه موردی این مساله را در مصوبات حمایتی در موضوع شیوع بیماری کرونا مشاهده کردیم.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۱ هزار نفر برای دریافت مقرری بیکاری ثبت نام کردند درحالی که طی بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد حدود پنج تا ۶ هزار نفر آنها بیمه بودند این شرایط به ضرر استان و کارگران و کارمندانی است که بیمه نشده‌اند و همین موضوع است که ما را جزو استان‌های آخر کشور قرار داده است.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: مشکلات و موانع موجود در دستورالعمل‌های مربوط به بحث بیمه تامین اجتماعی در کل کشور وجود دارد اما استان‌های پیش رو در ظریب نفوذ بیمه این موانع و مشکلات را برطرف کرده و ظریب نفوذ مناسبی برخوردار هستند و ما نیز باید راهکارهای تسهیل در این موضوع را شناسایی و به کار ببندیم.

در این جلسه، «محمد رشیدی» نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی درخصوص بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: در هفته‌های اخیر کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ به مجلس شورای اسلامی ارسال شده و مورد انتقاد و اختلاف نظر کارشناسان قرار گرفته است چرا که موضوعاتی مهمی در این بودجه وجود دارد به عنوان مثال  فروش ۲.۳ میلیون بشکه نفت در بودجه سال بعد امری بعید به نظر می‌رسد.

محمد رشیدی ادامه داد: هم اکنون در مجلس شورای اسلامی به صورت سه شیفت برای ارزیابی و بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ وقت صرف می‌شود.

رشیدی ادامه داد: این نوید را به جامعه کشاورزی استان می‌دهیم که برنامه‌های خوبی برای حمایت از بخش کشاورزی در بودجه سال بعد داریم که درحال کارشناسی و ارزیابی است.

فارس

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.