زمینه‌ آموزش و اشتغال زندانیان کردستان فراهم می‌شود
13 دی 1399 - 7:01
بازدید 158
2

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: این اداره‌کل زمینه‌های آموزش و اشتغال زندانیان را فراهم خواهد کرد. به گزارش گفتمان زاگرس:یعقوب گویلیان در دیدار با مدیرکل زندان‌های استان کردستان با تأکید بر ظرفیت‌های فراوان برای همکاری دو ارگان در زمینه‌های مختلف، اظهار کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان آمادگی دارد […]

پ
پ

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: این اداره‌کل زمینه‌های آموزش و اشتغال زندانیان را فراهم خواهد کرد.

به گزارش گفتمان زاگرس:یعقوب گویلیان در دیدار با مدیرکل زندان‌های استان کردستان با تأکید بر ظرفیت‌های فراوان برای همکاری دو ارگان در زمینه‌های مختلف، اظهار کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان آمادگی دارد تا با رویکردی جدید زمینه‌های آموزش و اشتغال زندانیان را فراهم کند.

وی به برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی رشته‌های مختلف صنایع دستی اشاره کرد و بیان داشت: با آموزش‌های مناسب و اصولی و با پشتیبانی واعطای مدرک، می‌توان به ترغیب و تشویق زندانیان برای ادامه فعالیت و کسب درآمد کمک کرد.

گویلیان کمک به زندانیان را عملی خیرخواهانه و خداپسندانه عنوان کرد و گفت: استعدادهای زیادی در زندان‌ها وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی مناسب، زمینه شکوفایی آنها را فراهم کرد و با آموزش صحیح این استعدادها را به  مشاغل پایدار و درآمدزا تبدیل نمود تا هم در دوران محکومیت و هم پس از آزادی بتوانند از این امکان استفاده نموده و کسب درآمد کنند.

مراد فتحی مدیرکل زندان‌های استان کردستان نیز نقش اداره میراث فرهنگی را در زمینه آموزش و ایجاد اشتغال برای زندانیان انکارناپذیر و اساسی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: رویکرد و سیاست‌گذاری جدید سازمان زندان‌ها براساس کاهش تعداد محکومین و زندان زدایی استوار شده است و یکی از اهداف اصلی این سازمان بازگشت زندانیان آزاد شده به آغوش اجتماع و خانواده می‌باشد که این امر با ایجاد شغل سالم و کسب درآمد حلال می‌تواند میسر شود.

فتحی در ادامه عنوان کرد: با ایجاد زمینه اشتغال و امید آفرینی برای زندانیان می توانیم از تکرار جرم و بازگشت آنها به زندان جلوگیری نماییم و در این راه نیازمند یاری اداراتی همچون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می باشیم که خوشبختانه دید مثبت مدیران می‌تواند کمک شایانی به این موضوع داشته باشد.

فارس

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.