رتبه استان همدان در طرح نسخه نویسی الکترونیکی ارتقا یافت
17 دی 1399 - 5:08
بازدید 166
2

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از ارتقای رتبه همدان در طرح نسخه الکترونیکی خبر داد و گفت: وضعیت استان در سطح کشور از رتبه بیستم بالاتر بود اما اکنون جزو هفت استان اول قرار گرفته است. به گزارش گفتمان زاگزس؛سعید فرجی با اشاره به وضعیت اجرای طرح نسخ الکترونیک در استان همدان اظهار داشت: آمارهای ماه‌های […]

پ
پ

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از ارتقای رتبه همدان در طرح نسخه الکترونیکی خبر داد و گفت: وضعیت استان در سطح کشور از رتبه بیستم بالاتر بود اما اکنون جزو هفت استان اول قرار گرفته است.

به گزارش گفتمان زاگزس؛سعید فرجی با اشاره به وضعیت اجرای طرح نسخ الکترونیک در استان همدان اظهار داشت: آمارهای ماه‌های اخیر نشان می‌داد که همدان در لیست استان‌های رتبه آخر قرار دارد اما با تلاش این رتبه بهبود یافت.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه این طرح به نوعی مستلزم هماهنگی گسترده و وجود زیرساخت‌های لازم از کامپیوتر گرفته تا اتصال به اینترنت در تمام مراکز بود خاطرنشان کرد: با فرهنگ سازی و تقویت زیرساخت‌ها اقدام بزرگی انجام شد.

فرجی طرح نسخ الکترونیکی را از طرح تحول نظام سلامت به دلیل مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مهمتر دانست و عنوان کرد: در طرح نسخه الکترونیکی، پزشک به راحتی با یک کد ملی اطلاعات لازم را در مورد بیمار نسبت به درمان‌هایی که از قبل داشته در پرونده  الکترونیک سلامت می‌ببیند و بعد براساس آن بهترین تجویز را انجام می‌دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه با اجرای کامل طرح نسخ الکترونیکی سال‌های آینده درمان بیماران راحت تر می‌شود و از تحمیل هزینه به خانواده و جامعه نیز می‌کاهد.

فرجی با تاکید بر اینکه پزشکان باید به صورت جدی وارد این طرح شوند، افزود: برای پزشکی که در ماه، صد مورد ویزیت انجام می‌دهد شاید مقرون به صرفه نبود که هزینه‌هایی داشته باشد که این یک مشکل کشوری و بزرگترین چالش بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان یادآور شد: از تیرماه امسال نسخ کاغذی پزشک عمومی جمع شده و پایان ماه سی دی هایی مبنی بر تعداد نسخه به ما ارائه نمی‌دهند و می‌توانند از طریق سامانه به صورت آنلاین ویزیت را ثبت کنند.

فرجی خاطر نشان کرد: در صورتی که پزشک به صورت آنلاین نسخه بنویسد در حداکثر ۱۰ روز اول آن ماه حق الزحمه پرداخت می شود و حتی کسانی که کار را شروع می‌کنند برای تشویق در اولویت پرداخت مطالبات هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان یادآور شد: طرح نسخ الکترونیکی جزو قوانین مجلس است که در قانون برنامه ششم توسعه آمده و در دو سال اخیر  بودجه‌ای به آن اختصاص یافته است.

فرجی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی‌ در استان ها که نماینده وزارت بهداشت هستند می‌تواند در این طرح جدی تر ورود کنند و اگر مقاومتی از سوی مراکز درمانی و داروخانه‌ها وجود دارد آنها را مجاب و در اجرای طرح تاکید کنند.

وی اضافه کرد: طبق قانون باید وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی پرونده الکترونیک سلامت را مستقر و بعد بیمه سلامت و تامین اجتماعی پرداخت‌ها را برای استمرار این طرح انجام دهد که در حال حاضر بیمه‌ها این کار را پیش می‌برند که این کار سنگین بوده و انتظار داریم همکاران دانشگاه علوم پزشکی همکاری بیشتری داشته باشند.

 فرجی خاطرنشان کرد: نسخه‌نویسی الکترونیک یک تحول و خدمت ماندگار در حوزه سلامت برای مردم است و کمک بسیاری در ساماندهی وضعیت سلامت مردم خواهد داشت.

بر اساس آخرین آمارها با شروع طرح نسخه نویسی از یک سال و نیم گذشته تاکنون در استان همدان، ۲۸۰ نفر از ۳۴۰ پزشک طرف قرارداد بیمه سلامت در استان نسخه نویسی الکترونیکی انجام دادند.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.