عملیات اجرایی ۵۲ پروژه تولیدی و عمرانی کرمانشاه وارد مراحل نهایی شد
18 دی 1399 - 5:16
بازدید 106
3

عملیات اجرایی ۵۲ پروژه اثرگذار تولیدی و عمرانی کرمانشاه در سال جهش تولید مراحل نهایی خود را می گذرانند، پروژه‌هایی که در صورت بهره‌برداری و افتتاح می‌توانند توسعه این استان مرزی را شتاب ببخشند. به گزارش گفتمان زاگرس، کرمانشاه از جمله استان های با ظرفیت در بخش های مختلف اما در عین حال کمتر برخورداری […]

پ
پ

عملیات اجرایی ۵۲ پروژه اثرگذار تولیدی و عمرانی کرمانشاه در سال جهش تولید مراحل نهایی خود را می گذرانند، پروژه‌هایی که در صورت بهره‌برداری و افتتاح می‌توانند توسعه این استان مرزی را شتاب ببخشند.

به گزارش گفتمان زاگرس، کرمانشاه از جمله استان های با ظرفیت در بخش های مختلف اما در عین حال کمتر برخورداری بوده است که در سال های متمادی مشکلات زیادی از جمله بیکاری مردمانش را آزرده است.

وجود مرزهای رسمی و صادرات مناسب به کشور عراق، داشتن جاذبه های گردشگری فراوان در سطح ملی و جهانی، برخورداری از آب و خاک و کشاورزی مناسب، وجود معادن قیرطبیعی و ده ها مزیت دیگر بخشی از ظرفیت های استان کرمانشاه است که تاکنون بخوبی از آنها استفاده نشده است.

با این حال اجرای چند پروژه بزرگ و اشتغالزا و وعده هایی که برای بهره برداری از آنها تا پایان سال جاری داده شده این امیدواری را ایجاد کرده است که از ابتدای سال ۱۴۰۰ شاهد حرکت کرمانشاه به سمت توسعه پایدار، رشد اقتصادی و کاهش بیش از پیش نرخ بیکاری باشیم.

طبق گفته مسوولان هم اکنون اجرای ۵۲ پروژه جهش تولیدی در استان کرمانشاه آغاز شده است و اگر دولت کمک های بیشتری انجام دهد همه آنها تا پایان سال جاری افتتاح و به بهره برداری می رسند.

در همین راستا ۲ تن از نمایندگان نهاد ریاست جمهوری نیز به کرمانشاه سفر کردند تا هم وضعیت اجرای پروژه ها را ارزیابی و هم با احصاء مشکلات پیش رو، آن ها را به دولت منتقل و اقدامات لازم برای رفعشان انجام شود.

عصر دیروز (شنبه – ۱۳ دی) نیز جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی به منظور بررسی و پایش پروژه های مصوب تفاهم نامه های جهش تولید استان در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد و مدیران استان پای یک میز نشستند و به بررسی مشکلات در حضور نمایندگان نهاد ریاست جمهوری پرداخته و برخی از آنها گزارشی هم ارایه کردند.  

اختصاص ۱۵۱۶ میلیارد تومان برای ۵۲ پروژه اقتصادی و عمرانی

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه در این جلسه با اشاره به تعریف ۵۲ پروژه جهش تولید شامل ۳۳ پروژه عمرانی و ۱۹ طرح اقتصادی، اعتبار اختصاص یافته برای اجرای آن ها را یک هزار و ۵۱۶ میلیارد تومان به همراه هشت میلیون و ۳۶۰ هزار دلار اعتبار و تسهیلات ذکر کرد.

حبیب الله وفایی در این جلسه تصریح کرد: کار تامین اعتبارات ملی که حدود ۸۶ میلیارد تومان است انجام شده و برای جذب سایر اعتبارات نظیر کمک های فنی و اعتباری و بودجه های استانی تلاش می کنیم.

وی مبلغ کمک های فنی و اعتباری را ۶۶ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این راستا بانک ها نقش موثری دارند و امیدوارم مانند همیشه نهایت تلاش خود را برای جذب آن به کار گیرند.

وفایی همچنین بودجه استانی را ۶۷ میلیارد تومان ذکر و خاطرنشان کرد: برای جذب به موقع این اعتبار هم با کمک همه دستگاه های اجرایی استان تلاش می کنیم.

پرداخت ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۹ پروژه صنعت و معدن

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز در این جلسه از انعقاد قرارداد بانک ها با ۹ پروژه این اداره کل خبر داد و گفت: تاکنون ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به آنها پرداخت شده است.

محسن دارابی، مجموع پروژه های جهش تولید صنعت و معدن استان را ۱۷ پروژه و اعتبار اختصاص یافته به آن ها را نیز ۳۹۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.

وی در خصوص سایر پروژه ها علاوه بر ۹ پروژه ای که موفق به دریافت تسهیلات شده اند، گفت: سه پروژه دیگر در شرف انعقاد قرارداد با بانک قرار دارد، چهار پروژه از سوی بانک برگشت خورده و یک پروژه نیز انصراف داده است.

اجرای ۵۲ پروژه تولیدی تحولی شگرف در اقتصاد کرمانشاه ایجاد می‌کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه اجرای ۵۲ پروژه تولیدی را باعث ایجاد تحولی شگرف در استان دانست و گفت: همه باید برای تحقق این مهم کمک کنیم و امیدوارم دولت نیز پشتیبان کرمانشاه باشد.

«هدایت حاتمی» اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهش تولید نام گرفت چرا که ایشان به خوبی از ظرفیت های تولیدی کشور مطلع و آگاه بودند.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال های گذشته کمتر به تولیدگرایی در کشور توجه می شد اما نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید محرک خوبی بود تا از این غفلت خارج و به دنبال تقویت آن حرکت کنیم.

حاتمی تصریح کرد: در همین راستا پروژه هایی در قالب اقتصاد مقاومتی و برای تقویت تولیدات داخلی بر ۲ اساس قابلیت اتمام در مدت زمان تعیین شده و اثرگذاری تعریف و عملیات اجرایی آنها در کرمانشاه آغاز شده است.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.