عدالت در توزیع آب از خواسته‌های اصلی مردم چهارمحال و بختیاری است
19 دی 1399 - 17:05
بازدید 137
5

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عدالت در توزیع آب یکی از خواسته‌های اصلی مردم چهارمحال و بختیاری است، گفت: مطالبات مردم به گوش دو رئیس جمهور و پنج وزیر نیرو رسیده است، سفر رئیس مجلس و بررسی مشکلات از نزدیک ستودنی است اما باید کاربردی باشد. به گزارش گفتمان […]

پ
پ
عدالت در توزیع آب از خواسته‌های اصلی مردم چهارمحال و بختیاری است

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عدالت در توزیع آب یکی از خواسته‌های اصلی مردم چهارمحال و بختیاری است، گفت: مطالبات مردم به گوش دو رئیس جمهور و پنج وزیر نیرو رسیده است، سفر رئیس مجلس و بررسی مشکلات از نزدیک ستودنی است اما باید کاربردی باشد.

به گزارش گفتمان زاگرس؛حجت‌الاسلام و المسلمین امیرقلی جعفری ۱۸ دی‌ماه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی از چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۹۵ درصد دشت‌های چهارمحال و بختیاری ممنوعه و ممنوعه بحرانی است، اظهار کرد: زیرا ۹۰ درصد آب شرب، ۹۰ درصد آب صنعت و ۷۰ درصد آب کشاورزی استان از طریق منابع زیرزمینی تامین می‌شود.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد زیادی از روستاهای چهارمحال و بختیاری با تانکر آبرسانی می‌شود، عنوان کرد: در برخی شهرها با قطعی آب ۱۴ ساعته مواجه هستیم.


وی با بیان اینکه نیمی از مردم چهارمحال و بختیاری با مشکل تامین آب شرب مواجه هستند، بیان کرد: آب که یک فرصت بزرگ برای این استان بود امروز به یک تهدید تبدیل شده است.

جعفری با تاکید بر اینکه عدالت در توزیع آب یکی از خواسته‌های اصلی مردم چهارمحال و بختیاری است، خاطرنشان کرد: مطالبات مردم به گوش دو رئیس جمهور و پنج وزیر نیرو رسیده است، سفر رئیس مجلس و بررسی مشکلات از نزدیک ستودنی است اما باید کاربردی باشد. 

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی مجلس قانون‌گذاری و نظارت است، تصریح کرد: هر انتقال آبی باید تابع قوانین باشد، قبل از انتقال باید نیاز مردم آن استان تامین و آب مازاد منتقل شود.

وی گفت: مردم نباید تاوان بی‌کفایتی و قانون‌گریزی عده‌ای را بدهند باید جلوی قانون شکنی‌ها در این حوزه گرفته شود.

جعفری یادآور شد: باید فرآیند گازرسانی به مجتمع‌های گلخانه‌ای چهارمحال و بختیاری به سرعت مصوب این جلسه باشد.

 در ادامه قدرت‌الله  با اشاره به اینکه در بحث محورهای مواصلاتی، این استان مشکلات زیادی دارد، اظهار کرد: این استان در بن‌بست قرار گرفته و برخی جاده‌های این استان به قتلگاه تبدیل شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمر پروژه‌های نیمه‌تمام در چهارمحال و بختیاری بسیار بالا است، گفت: از کلنگ‌زنی تونل دشتک و سد غدیر بیش از ۲۰ سال می‌گذرد، تکمیل جاده شهرکرد_ ناغان به خوزستان و تونل گورمیزه در اولویت قرار بگیرد.

وی در خصوص مشکلات سرخون در شهرستان اردل، یادآور شد: مردم منطقه میانکوه بیش از ۳۰ سال با مشکل آلودگی نفتی دست و پنجه نرم می‌کنند و همچنین در شهرستان اردل با رانش زمین در روستای افسرآباد مواجهیم و باید چاره‌ای اندیشیده شود.

حمزه با اشاره به منطقه موگویی در شهرستان کوهرنگ، توضیح داد: جاده ارتباطی این شهرستان در شش ماه از سال به‌علت بارش برف مسدود می‌شود باید برای مردم محروم این استان چاره اندیشیده شود.


این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: احداث سد کوهرنگ بیش از ۲۰ سال قبل آغاز شده اما مطالبات مردم پرداخت نشده و مردم گلایه‌مند هستند.

ایسنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.