تنور داغ ورزش همدان با حضور در لیگ‌های کشوری
20 دی 1399 - 5:35
بازدید 116
3

ورزش همدان پس از سال‌ها حضور کمرنگ در میدان رقابت لیگ‌های مختلف، هم اینک حضوری پرشور و چشمگیر در این عرصه از مسابقات حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای دارد. به گزارش گفتمان زاگرس؛در سال‌های اخیر حضور رشته‌های ورزشی همدان در لیگ‌های کشور بنا به دلایل مختلف از جمله نبود منابع مالی لازم کمتر از حد انتظار و […]

پ
پ

ورزش همدان پس از سال‌ها حضور کمرنگ در میدان رقابت لیگ‌های مختلف، هم اینک حضوری پرشور و چشمگیر در این عرصه از مسابقات حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای دارد.

به گزارش گفتمان زاگرس؛در سال‌های اخیر حضور رشته‌های ورزشی همدان در لیگ‌های کشور بنا به دلایل مختلف از جمله نبود منابع مالی لازم کمتر از حد انتظار و توان بود، اما تغییرات مدیریتی در دستگاه ورزش استان و همچنین حمایت‌های لازم مدیریت ارشد اجرایی از رشد و توسعه این بخش، تنور حضور تیمهای ورزشی استان همدان در این عرصه از مسابقات را داغ کرده است.

هم اکنون نه تنها شاهد حضور پرشمار رشته‌های ورزشی استان در لیگ‌های کشوری هستیم بلکه این حضور با کسب موفقیت و نتایج خوبی نیز همراه شدهاست.

هر چند در این بین جای رشته‌های پرطرفدار و پرمخاطب نظیر کشتی به دلیل کمبود استعدادهای بومی و منابع مالی مناسب در لیگ‌های کشوری خالی است اما در مقابل، تنوع رشته‌های ورزشی حاضر در لیگ دیده می‌شود.

هر چند در این بین جای رشته‌های پرطرفدار و پرمخاطب نظیر کشتی به دلیل کمبود استعدادهای بومی و منابع مالی مناسب در لیگ‌های کشوری خالی است اما در مقابل، تنوع رشته‌های ورزشی حاضر در لیگ دیده می‌شود.افزون بر شهرستان همدان، سایر شهرستان‌ها نیز در تکاپو برای حضور در لیگ‌های کشوری هستند که بیانگر  ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری در حوزه ورزش حرفه‌ای است.

در حال حاضر ورزش استان همدان در رشته‌هایی نظیر بسکتبال، فوتبال، اسکواش، قایقرانی، والیبال، والیبال نشسته، دو ومیدانی، جودو، کاراته و رشته‌های رزمی دارای نماینده در لیگ‌های کشوری است.

فصل طلایی همدان در لیگ های ورزشی

تیم‌های ورزشی همدان در لیگ‌های کشوری تا به اینجا خوش درخشیده‌اند.

پاس و شهرداری در لیگ دسته دوم فوتبال کشور همچنان بدون باخت با حریفان رقابت می‌کنند و البته تیم شهرداری توانسته صدرجدول را نیز تصاحب کند.

تیم فوتبال گرین کشاورز نهاوند نیز با حمایت بخش خصوصی و کمک مالی دستگاه ورزش آماده حضور قدرتمند در لیگ دسته سه کشور است.

تیم والیبال سروقامتان همدان نیز توانست با درخشش در رقابت‌های دور مقدماتی لیگ دسته یک کشور، جواز صعود به مرحله دوم را کسب کند.

بانوان والیبالیست تیم آمادای نیز تاکنون نتایج خوبی کسب کرده‌اند و به دور دوم رقابت های والیبال دسته یک کشور راه یافته‌اند.

کیمیا زارعی نماینده همدان در لیگ قایقرانی کشور است و تجربه گرانبهای او در مسابقات بین المللی این فرصت را داده تا با حضوری موثر در لیگ همچنان در سطح اول رقابتهای این رشته ورزشی بدرخشد.

تیم بسکتبال اسدآباد نیز با کسب نتایج مطلوب توانست حضوری قدرتمند در دور رفت لیگ یک داشته باشد و تنها با یک شکست آماده حضور در رقابتهای دور برگشت می‌شود.

ورزش اسکواش همدان نیز با تغییراتی در راس هیات توانسته شاهد تحولی اساسی در ماه‌های اخیر  باشد و اکنون نیز به دنبال حضوری قدرتمند در لیگ برتر کشور است.

سایر رشته‌های ورزشی همدان نیز درگیر حضور در مسابقات لیگ هستند و براساس آمارهای موجود، نزدیک به ۲۰ تیم از این استان در لیگ‌های کشوری حضور دارند.

شکوفایی استعدادها در لیگ

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در این باره گفت: حضور در لیگ‌های کشوری بهترین راهکار استعدادیابی در ورزش همدان است.

عباس قهرمانی افزود: در همین راستا بخش خصوصی می‌تواند در راستای توسعه ورزش استان با حضور در لیگ‌های کشوری، علاوه بر حمایت از استعدادها، زمینه ساز شکوفایی و شناسایی آن‌ها شود.

وی اضافه کرد: هیات‌های ورزشی می‌توانند با جذب حامیان مالی بخش خصوصی شرایط تیمداری و حضور در لیگ‌های کشوری را فراهم کنند و این مهم به رشد و پیشرفت آن‌ها کمک شایانی می‌کند.

قهرمانی خاطرنشان کرد: تمامی رشته‌های ورزشی همدان این ظرفیت را دارند که در رقابتهای لیگ فعال شوند و با این اقدام می‌توانند در کوتاه‌ترین مدت زمینه شناسایی استعدادهای بالقوه ورزش استان را فراهم کنند.

تمامی رشته‌های ورزشی همدان این پتانسیل را دارند که در قالب لیگ فعال شوند و با این اقدام می‌توانند در کوتاه‌ترین مدت به شناسایی استعدادها بپردازنند.

وی با بیان اینکه ورزشکاران شاخص و مستعد در سطح استان پرشمار هستند، گفت: شهرهای مختلف استان دارای استعدادهای پرشماری هستند که باید در راستای فعالیت آنان در سطح حرفه‌ای برنامه ریزی لازم را انجام دهیم.

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان همدان خاطرنشان کرد: دستگاه ورزش استان نیز در حد توان از تیم‌های حاضر در لیگ‌های کشوری حمایت و زیرساخت‌های لازم را فراهم می‌کند.

حمایت دستگاه ورزش از تیم‌های حاضر در لیگ

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز دراین باره گفت: شکوفایی استعدادهای نخبه، پشتوانه‌ای مهم در تداوم موفقیت‌های ورزش این استان است و حضور در لیگ‌های کشوری این بستر را مهیا کرده است.

حمید سیفی، اساس رشد و موفقیت ورزش قهرمانی را شناسایی و پرورش اصولی استعدادها و نخبه‌ها دانست و اظهار داشت: دستگاه ورزش استان توجه اساسی به این حوزه دارد و از آنجا که حضور در لیگ‌های کشوری به شکوفایی نخبه‌های ورزش کمک می‌کند، حمایت لازم را از این بخش در دستور کار داریم.

وی بیان کرد: امروزه تداوم موفقیت‌های ورزش در هر کشور نیاز به برنامه ریزی و نخبه پروری دارد و در همدان نیز این رویکرد باید با قدرت اجرا شود و یکی از سیاست‌های اصلی دستگاه ورزش حضور هرچه بیشتر تیم‌های همدانی با حمایت بخش خصوصی در لیگ‌های کشوری است.

سیفی اضافه کرد: ورزش این استان با وجود استعدادهای پرشمار برای رسیدن به جایگاه اصلی هنوز به تکامل نرسیده است و باید با برنامه ریزی مطلوب و تلاش وافر به این هدف مهم دست یافت.

ورزش این استان با وجود استعدادهای پرشمار برای رسیدن به جایگاه اصلی هنوز به تکامل نرسیده و باید با برنامه ریزی مطلوب و تلاش وافر به این هدف مهم دست یافت.

وی افزود: همدان سرشار از استعدادهای ورزشی است که نیاز به شکوفایی دارند و در این مسیر هیات‌های ورزشی باید بیشترین تلاش را داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان یادآور شد: باید به سمتی حرکت کنیم که امید در جامعه افزایش یابد و با تامین امکانات ورزشی و رفاهی مورد نیاز مردم، نسبت به ایجاد فضای سالم و شاد زمینه‌های لازم را مهیا کنیم.

سیفی گفت: ورزشکاران و مربیان همدانی شایسته بهترین امکانات و زیرساخت‌های ورزشی هستند و باید مطالبات به حق ورزشکاران استان را تامین و محقق کنیم.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.