«برج امید» در این دولت افتتاح نمی‌شود/ توقف پروژه در نیمه راه
20 دی 1399 - 16:28
بازدید 149
5

خرم‌آباد- استاندار لرستان با اشاره به اینکه پروژه «برج امید» در دولت فعلی به اتمام نمی‌رسد، گفت: این پروژه در حال حاضر در پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی متوقف شده است. به گزارش گفتمان زاگرس؛ سید موسی خادمی در نشست مجازی با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه «برج امید» و ساختمان استانداری […]

پ
پ
«برج امید» در این دولت افتتاح نمی‌شود/ توقف پروژه در نیمه راه

خرم‌آباد- استاندار لرستان با اشاره به اینکه پروژه «برج امید» در دولت فعلی به اتمام نمی‌رسد، گفت: این پروژه در حال حاضر در پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی متوقف شده است.

به گزارش گفتمان زاگرس؛ سید موسی خادمی در نشست مجازی با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه «برج امید» و ساختمان استانداری لرستان، اظهار داشت: فرض شروع این پروژه این بوده که ساختمان موجود استانداری به فروش برسد و از محل فروش آن «برج امید» ساخته شود.

توقف پروژه «برج امید»

وی با بیان اینکه با همین فرضیه جلو رفته‌اند و به دولت و سازمان مدیریت اعلام شده که برای احداث این پروژه اعتباری نیاز نداریم، عنوان کرد: ساختمان فعلی استانداری به مبلغ ۳۵ میلیارد فروخته شد، پیمانکار هم برای احداث ساختمان جدید گرفته شد.

استاندار لرستان، بیان داشت: تا سال ۹۶، این ۳۵ میلیارد هزینه شد، منتها ساختمان «برج امید» در حد ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی ماند و تمام نشد.

خادمی، ادامه داد: از آن سال به بعد افزایش هزینه‌ها هم اضافه شد، سال ۹۶ طبق برآورد کارشناسان نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان دیگر نیاز بود که ساختمان «برج امید» تمام شود.

وی با بیان اینکه ما خیلی پیگیری کردیم که «برج امید» را در ردیف‌های بودجه‌ای بیاوریم، تلاش‌هایی هم کردیم و توانستیم بین ۱۰ تا ۱۲ میلیارد هم برای آن اعتبار بگیریم، عنوان کرد: این پروژه را در قالب پروژه‌های استانداری قرار دادیم که تلاش‌ها در این رابطه هم به نتیجه نرسید، پیگیری‌ها در کمیسیون تلفیق سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم نتیجه نرسید.

پروژه در این دولت به اتمام نمی‌رسد

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه در حال حاضر مشکل اساسی این است که پولی که از فروش ساختمان فعلی استانداری گرفته‌ایم در «برج امید» هزینه کرده‌ایم و پیش بینی برای منابع بعدی آن نشده است، افزود: الان حجم نیاز اعتباری برای این پروژه بالا است، اما به شدت در حال پیگیری هستیم، روش‌های مختلف را در حال پیگیری هستیم تا از محل اعتبارات دولتی این را تمام کنیم.

وی، بیان داشت: البته یک گزینه هم داریم که بتوانیم برخی از اموال را در استان به فروش برسانیم، به دلیل اینکه ممکن است پروژه «برج امید» زمان ببرد و محل دستگاه‌های حساسی مانند فرمانداری را اگر بخواهیم بفروشیم قاعدتاً فرمانداری هم آواره خواهد شد.

استاندار لرستان، ادامه داد: در سال ۹۶، قرار بود که فرمانداری در قالب مزایده فروخته شود که حدود چهار تا پنج میلیارد تومان بود، این اعتبار هم «برج امید» را تمام نمی‌کرد و در عین حال فرمانداری هم مانند معاونت عمرانی ما که ساختمان ندارد و در حوزه‌ای از دانشگاه آزاد مستقر است، ممکن است مشکلاتی را برای ما ایجاد کند.

خادمی، تصریح کرد: وضعیت «برج امید» این است که منابع فروش آن خرج شده، پروژه در حدود ۵۰ درصد متوقف شده و الان بیش از ۱۰۰ میلیارد دیگر پول می‌خواهد که تمام شود.

وی، افزود: ما باید پیگیری کنیم، اما به نظر نمی‌رسد که پروژه را در این دولت به اتمام و نهایت برسانیم.

مهر

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.