اعتبار آزادسازی حریم قلعه “فلک الافلاک” خرم‌آباد تامین می‌شود
21 دی 1399 - 12:17
بازدید 241
5

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان پارسال برای آزادسازی حریم قلعه “فلک‌الافلاک” خرم‌آباد هزینه شد و امسال نیز اعتبار لازم تامین می‌شود. به گزارش گفتمان زاگرس؛سید امین قاسمی روز یکشنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها بیان کرد: ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار سال گذشته به‌منظور آزادسازی بخش مهمی از حریم قلعه […]

پ
پ

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان پارسال برای آزادسازی حریم قلعه “فلک‌الافلاک” خرم‌آباد هزینه شد و امسال نیز اعتبار لازم تامین می‌شود.

به گزارش گفتمان زاگرس؛سید امین قاسمی روز یکشنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها بیان کرد: ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار سال گذشته به‌منظور آزادسازی بخش مهمی از حریم قلعه فلک‌الافلاک و همچنین خرید و تملک مغازه‌های همجوار هزینه شد.

وی در خصوص ساماندهی این بنای تاریخی عنوان کرد: امسال نیز به دنبال پیگیری‌های به عمل آمده در کمیسیون تلفیق بودجه هستیم که با تخصیص اعتبار لازم برای آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک، ثبت جهانی شدن آن نیز محقق شود.

قاسمی بدون اشاره به اعتبار مورد نظر در سال جاری مالی عنوان کرد: امید می رود همه مسائل و مشکلات پیش‌روی قلعه تاریخی فلک‌الافلاک برداشته شود و ثبت جهانی آن به‌زودی محقق شود.

قلعه باستانی فلک‌الافلاک یکی از شاخص‌ترین آثار تاریخی ایران و جهان، یک بنای عظیم آجری مربوط به دوره ساسانی که بر روی تپه‌ای باستانی در مرکز شهر خرم‌آباد میزبان دوستداران میراث فرهنگی است.

زیبایی و معماری شگفت‌انگیز قلعه فلک الافلاک موجب شده است این بنای تاریخی و باستانی لرستان از سوی بسیاری از کارشناسان به‌عنوان یکی از شاهکارهای مهندسی و معماری دنیا لقب گیرد.

این بنای کم‌نظیر مربوط به دوره ساسانی و به شماره ۸۸۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.