یک میدان گازی جدید در کرمانشاه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد
25 دی 1399 - 13:17
بازدید 99
5

استاندار کرمانشاه اعلام کرد که یک میدان گازی در حد فاصله سرپل‌ذهاب و گیلانغرب شناسایی شده است که توسط وزارت نفت مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. به گزارش گفتمان زاگرس؛ هوشنگ بازوند در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: براساس نشست هایی که با وزیر نفت در هفته گذشته داشتیم قرار شد […]

پ
پ

استاندار کرمانشاه اعلام کرد که یک میدان گازی در حد فاصله سرپل‌ذهاب و گیلانغرب شناسایی شده است که توسط وزارت نفت مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش گفتمان زاگرس؛ هوشنگ بازوند در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: براساس نشست هایی که با وزیر نفت در هفته گذشته داشتیم قرار شد که این وزارتخانه سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری در استان کرمانشاه انجام دهد.
وی با بیان اینکه تیم‌های مشاور و کارشناسان وزارت نفت یک میدان گازی جدید در حد فاصله گیلانغرب و سرپل ذهاب را شناسایی کرده اند، گفت: وزارت نفت با این حجم از سرمایه‌گذاری در منطقه شناسایی شده، یک پالایشگاه و یک پتروشیمی ایجاد خواهد کرد.
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: این ابرپروژه وزارت نفت شاید بتواند عقب‌ماندگی توسعه کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس را جبران کند.
به گفته بازوند، روند احداث این ۲ پروژه در منطقه مذکور تا پایان سال ۹۹ آغاز خواهد شد.
 وی افزود: سرمایه گذاری وزارت نفت در این ۲ پروژه عظیم که حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد، می‌تواند علاوه بر اشتغالزایی چشمگیر در سطح استان منجر به رونق دیگر صنایع وابسته نیز شود.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: پروژه عظیم پالایشگاه اسلام آبادغرب نیز که برنامه ریزی های اجرای آن توسط وزارت نفت انجام شده است تا پایان امسال اجرا آغاز خواهد شد.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هزار واحد تولیدی با اشتغالزایی بیش از ۳۰ هزار نفر است.
سه واحد پتروشیمی و یک پالایشگاه نیز هم اکنون در استان کرمانشاه فعال است.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.