کاهش چشمگیر نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در پاییز ۹۹
25 دی 1399 - 16:07
بازدید 67
3

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: شاخص نرخ بیکاری استان در پاییز سال گذشته معادل ۱۶.۱ درصد بوده که خوشبختانه با کاهش ۴.۲ درصدی به ۱۱.۹ درصد در پاییز سال جاری رسیده است. به گزارش گفتمان زاگرس؛به نقل از روابط‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری، علی شهریارپور با اشاره به انتشار نتایج […]

پ
پ

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: شاخص نرخ بیکاری استان در پاییز سال گذشته معادل ۱۶.۱ درصد بوده که خوشبختانه با کاهش ۴.۲ درصدی به ۱۱.۹ درصد در پاییز سال جاری رسیده است.

به گزارش گفتمان زاگرس؛به نقل از روابط‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری، علی شهریارپور با اشاره به انتشار نتایج طرح آمارگیری از نیروی کار توسط مرکز آمار ایران، اظهار کرد: نتایج طرح مذکور نشان می‌دهد که نرخ بیکاری استان در پاییز سال ۱۳۹۹ برابر ۱۱.۹ در صد و  نرخ مشارکت اقتصادی استان معادل ۴۴.۱ درصد بوده است. 

 رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری افزود: بر همین اساس نرخ بیکاری کشور در پاییز ۱۳۹۹ برابر ۹.۴ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی در کشور برابر ۴۱.۴ درصد بود، شاخص نرخ بیکاری استان در پاییز سال گذشته معادل ۱۶.۱ درصد بوده که خوشبختانه با کاهش ۴.۲ درصدی به ۱۱.۹ درصد در پاییز سال جاری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم و مغفول در نتایج طرح نیروی کار، لزوم تحلیل توام نرخ بیکاری و نرخ مشارکت اقتصادی است، بررسی نتایج نرخ مشارکت اقتصادی در کنار نرخ بیکاری نشان‌دهنده این است که نسبت اشتغال در جمعیت ۱۵ ساله و بالاتر استان ۳۸.۹ درصد بوده در حالیکه این شاخص برای کل کشور عدد ۳۷.۵ درصد را نشان می‌دهد. 

شهریارپور اضافه کرد:  نرخ بیکاری کل کشور در پاییز ۱۳۹۹ نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱.۲ درصد کاهش داشته است، چهارمحال و بختیاری با کاهش ۴.۲ درصدی بیش‌ترین کاهش نرخ بیکاری را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

 رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری صدور ۷۶۲ فقره پروانه ساختمانی برای احداث ۲۶۵ هزار  و ۸۳ متر مربع زیربنا توسط شهرداری‌های استان طی سه ماهه دوم سال و رونق ساخت و ساز را یکی از دلایل کاهش نرخ بیکاری استان در پاییز اعلام کرد و گفت: همچنین سیاست‌گذاری و اهتمام مسئولان استان برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای فوق در کنار افزایش تخصیص اعتبارات استانی پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را از دیگر دلایل کاهش نرخ بیکاری استان بود. 

وی در پایان با اشاره به پتانسیل بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری در حفظ  و ایجاد اشتغال، بیان کرد: باتغییر الگوی کشت، احداث گلخانه و کشت گیاهان دارویی در سطح استان، می‌توان از پتانسیل این بخش در ایجاد اشتغال پایدار استفاده کارا و بهینه کرد.

ایسنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.