مشاور وزیر راه و شهرسازی: احداث تونل در گردنه اسدآباد امکان پذیر نیست
02 بهمن 1399 - 16:18
بازدید 129
4

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی کشور گفت: با توجه به اختلاف ارتفاع و بافت زمین‌شناسی، ایجاد تونل در گردنه اسدآباد امکان پذیر نیست و باید پیگیر اجرای طرحهایی برای تقویت ایمنی و کاهش حادثه‌آفرینی این مسیر باشیم. به گزارش گفتمان زاگرس:سید حسین میرشفیع روز پنجشنبه در سفر به شهرستان اسدآباد اظهار داشت: گردنه […]

پ
پ

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی کشور گفت: با توجه به اختلاف ارتفاع و بافت زمین‌شناسی، ایجاد تونل در گردنه اسدآباد امکان پذیر نیست و باید پیگیر اجرای طرحهایی برای تقویت ایمنی و کاهش حادثه‌آفرینی این مسیر باشیم.

به گزارش گفتمان زاگرس:سید حسین میرشفیع روز پنجشنبه در سفر به شهرستان اسدآباد اظهار داشت: گردنه اسدآباد دارای موقعیت ویژه ای است و چند طرح برای افزایش ضریب ایمنی آن در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه جدا سازی مسیر رفت و برگشت گردنه شامل نصب نیوجرسی، روشنایی و تعریض گردنه در حال اجرا است اضافه کرد: برای تخصیص به موقع اعتبار مورد نیاز این طرحها پیگیری می‌کنیم. 

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی کشور در ادامه با اشاره به راه های روستایی نیز گفت: منابع اعتبارات راه روستایی در قانون بودجه ملی حذف شده و وزارت راهداری هیچ بودجه ای برای این امر ندارد و این اعتبار در اختیار استان ها است.

میرشفیع خاطرنشان کرد: چنانچه از منابع استانی برای پیشرفت پروژه های راه روستایی و آسفالت راه اسدآباد به سنقر و داشبلاغ اعتباری اختصاص یابد به همان میزان ما کمک می کنیم تا این طرحها تا سال ۱۴۰۰ به پایان برسد. 

به گفته او ایجاد دومین راهدارخانه ثابت در شهرستان اسدآباد ضرورتی ندارد و نیاز مناطق برفگیر از طریق ایجاد راهداری زمستانی این نیاز رفع می‌شود.

کنارگذر اسدآباد ۹۸ درصد پیشرفت دارد

فرماندار اسدآباد نیز با اشاره به نقش موثر کنارگذر شهرستان در کاهش بار ترافیکی و آمار تصادفات جاده ای گفت: این طرح ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تنها اتصال ورودی شهر به کمربندی، تابلوها، خط کشی و ایمنی طرح باقی مانده که هم اکنون توسط پیمانکار در دست انجام است. 

سعید کتابی افزود: برای این طرح ۲۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای تکمیل به ۳۰ میلیارد تومان دیگر نیاز دارد. 

 مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای اسدآباد هم از وجود ۴۱۱ کیلومتر راه آسفالته در این شهرستان خبر داد و گفت: از این میزان ۳۳ کیلومتر شریانی و ۲۷۰ کیلومتر راه روستایی است.

گردنه اسدآباد به طول ۱۵ کیلومتر جزو جاده های حادثه خیز و برفگیر کشور محسوب می شود که در مسیر بزرگراه کربلا قرار دارد.

برخی از مسئولان پیش از این پیشنهاد ساخت تونل را مطرح کرده بودند.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.