تجمع کارگران شرکت ایران افق برای عدم پرداخت حقوق و مزایا
07 بهمن 1399 - 9:45
بازدید 751
8
روز گذشته کارگران شرکت ایران افق برای عدم پرداخت حقوق ومزایای با تجمع در محل شرکت در دهلران خواستار پرداخت مطالبات خود شدند .
پ
پ

به گزارش گفتمان زاگرس:استان ایلام یکی از مناطق محروم کشور به شمار می رود که علاوه بر محرومیت و توسعه نیافتگی، نبود طرح های اقتصادی بزرگ باعث افزایش بیکاری در استان شده است .

در سال های اخیر پروژه های بزرگی در حوزه نفت و گاز در استان همانند پالایشگاه گاز ایلام، پتروشیمی ایلام، پتروشیمی دهلران، ان جی ال دهلران، توسعه میدان های نفتی چشمه خوش ، پایدار غرب و آبان در دهلران و مهران و..شکل گرفته است.

اما این طرح های اقتصادی قبل از اینکه در خدمت اشتغال جوانان بومی منطقه قرار گیرد به فرصتی برای جذب غیر بومی ها و عدم پرداخت حقوق و مزایای نیرو های بومی شاغل در این شرکت ها شده است .

همین امر سبب شده تا نیروهای جوان و جویای کار این استان برای یافتن شغل بقچه به دست به دیگر استان های کشورسفر کنند، یا در شرکت های نفتی منطقه با شرایط نامعلوم درآمدی و قراردادی مشغول به فعالیت شوند .

به دنبال این مشکلات روز گذشته کارگران شرکت ایران افق برای عدم پرداخت حقوق ومزایای با تجمع در محل شرکت در دهلران خواستار پرداخت مطالبات خود شدند .

از دیگر مطالبات کارکنان شرکت ایران افق در علت اعتراضات خود را به نامشخص بودن وضعیت قرارداد و به کارگیری نیرو های بومی در دو ناحیه نفتی آبان و پایدار دهلران اعلام نمودند .

رییس اداره کار دهلران در خصوص این موضوع در گفتگو با خبرنگار ما گفت: فردا مشکل کارکنان ایران افق که روز گذشته اقدام به تجمع کرده بودند باحضور مسئولین ارشد شهرستان و نمایندگان شرکت ایران افق طی یک جلسه موضوع مطالبات این عزیزان پیگیری و بررسی خواهد شد .

بازیار افزود: اداره کار دهلران به صورت جد مطالبات کارگران دهلران در راستای ماده ۴۷ برنامه ششم توسعه پیگری خواهد نمود.

وی یادآور شد: متاسفانه در بحث به کارگیری نیروی بومی این شرکت تا کنون اقدام قابل قبولی انجام نداده است و مهم ترین مطالبه کارگران این شرکت اعتراض به عدم پرداخت حقوق ،نامشخص بودن وضعیت قرارداد و به کاری گیری نیروی غیر بومی است .

مسئولین شرکت ایران افق تا لحضه تنظیم این مطلب به پیگیری های خبرنگار تابناک پاسخ نداده اند و این رسانه تا حصول به نتیجه مطالبات کارگران این موضوع را به صورت جد در دستور کاری خود قرار خواهد داد.

 

بیشتر بخوانید:

سهم ۹۰درصدی استان ایلام از منابع انرژی موجود در غرب کشور اما، توقف پرونده نفت و گاز استان در ایستگاه کمیسیون تلفیق!

استقرار دفتر نفت و گاز غرب در ایلام ضروری است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.