مدیران کل استان در امر انتصابات اقدامات شتاب زده ای را انجام می دهند
09 بهمن 1399 - 15:43
بازدید 191
2
بعضا مشاهده می شود که برخی مدیران کل استانی در امر انتصابات اقدامات شتاب زده ای را در ماه های پایانی کار دولت انجام می دهند که باید متذکر شویم به غیر از موارد بسیار ضروری، به طور قطع جابجایی ها سودمند نبوده و حتی به ضرر پیشبرد امور در استان خواهد بود.
پ
پ

به گزارش گفتمان زاگرس:حسین خوش اقبال روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: بعضا مشاهده می شود که برخی مدیران کل استانی در امر انتصابات اقدامات شتاب زده ای را در ماه های پایانی کار دولت انجام می دهند که باید متذکر شویم به غیر از موارد بسیار ضروری، به طور قطع جابجایی ها سودمند نبوده و حتی به ضرر پیشبرد امور در استان خواهد بود.

وی یادآور شد: براساس ماده ۱۰ «شرح وظایف استانداران و فرمانداران» مصوب شورای عالی اداری کشور، هرگونه عزل و انتصاب مدیران شهرستانی، باید با اطلاع و هماهنگی فرمانداران انجام شود در غیر این صورت انتصاب ملغی خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، باید شکوهمندانه برگزار شود،  اظهار داشت: دهه فجر بدست فجرآفرینانی رقم خورد که در روزهای سخت مبارزه بدون چشمداشت به آینده یا مناصب و قدرت، جان خود را در کف اخلاص گرفتند.

معاون استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه از فرصت روزهای جشن انقلاب اسلامی برای تقویت وحدت، همدلی و انسجام در سطح ملی و استان باید بهره برد، افزود: در شرایطی که کشور در آستانه گذار از شرایط تحریم و ورود به گشایش است وحدت و همبستگی حتما کارساز خواهد بود. برآیند برنامه های بزرگداشت سالگرد انقلاب اسلامی باید مایه دلگرمی و امیدواری مردم شود و مدیران برای ایام کم نگذارند.

خوش اقبال تصریح کرد: چنین شرایطی می طلبد که برآیند اظهارات، موضع گیری ها و گزارش های دستگاه ها و مدیران و مسوولان حفظ وحدت و تامین کننده منافع استان باشد و طوری حرکت نشود که مردم ناامید شوند.

وی در ادامه تزریق امید و نشاط به جامعه با بیان خدمات انجام شده را خنثی کننده توطئه دشمنان برای ایجاد تفرقه و بی اعتمادی در کشور دانست و گفت: روابط عمومی ها حتما در ایام دهه فجر فعالانه تر ورود پیدا کنند و مدیران ارتباط قویتری با رسانه ها داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان این انتقاد که «برخی مدیران از حضور در رسانه یا حتی گفت و گو با رسانه ها دوری می کنند»، تصریح کرد: بیان خدمات و گزارش دهی به مردم جزو وظایف ما و حقوق مردم است. اگر ما خدمات را بیان نکنیم چه کسی آن را بیان کند؟ شما بیان نمی کنید و بجای آن شبکه های معاند و بدخواه زمینه ساز قضاوت مردم می شوند.

خوش اقبال تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی از تمام ظرفیت اطلاع رسانی استان اعم از صدا و سیما، روزنامه های مکتوب و فضای مجازی، نشست های خبری، فضاسازی شهری، افتتاحیه و بازدیدهای میدانی برای ارایه دستاوردهای سازمانی خود در طول دهه مبارکه فجر بهره برداری کنند.

معاون استاندار کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: در طول ۴۲ سال گذشته نظام جمهوری اسلامی به پشتوانه مردم، خدمات بزرگی را به آحاد ملت و مناطق ارایه کرده و تا دورافتاده ترین نقاط از خدمات و زیرساخت ها برخوردارند.

وی با بیان اینکه خدمات نظام اسلامی امروز در دورترین نقاط استان از اورامانات گرفته تا قصرشیرین، سومار و سنقر گسترده شده تاکید کرد: از همه دغدغه مندان، مدیران و نمایندگان استان توقع می رود در بیان مطالبات و مسایل رویه انصاف و اعتدال را پیش بگیرند و طوری سخن نگویند که گویی هیچ کاری درمناطق صورت نگرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه همچنین در تذکری دیگر بیان داشت: حضور مدیران کل و روسای سازمان‌ها در شهرستان‌ها باید با اطلاع و هماهنگی فرمانداران و بخشداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستان‌ها انجام شود. این هماهنگی موجب پیشبرد بهتر امور در استان خواهد بود.

خوش اقبال در ادامه با اشاره به در پیش بودن هفته های پایانی سال و شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم ها متذکر شد: تمامی ادارات مکلف هستند نسبت به پرداخت حقوق، مزایا و پاداش های پایان سال به همکاران به ویژه نیروهای شرکتی و کارگران شهرداری اقدام نمایند و مانع از سوء استفاده تبلیغاتی معاندان از آن شوند.

معاون استاندار کرمانشاه در تذکری دیگر با بیان اینکه خطر موج جدید کرونا به واسطه ساده پنداری و عادی انگاری شرایط بیشتر احساس می شود بیان داشت: ادارات و دستگاه‌ها در رعایت پروتکل های بهداشتی پیش قدم باشند، قصور و غفلت از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست. با توجه به نزدیک بودن ایام تدارکات سال نو و اینکه اقتصاد و معیشت بخشی از کشور به بازار شب عید بند است، نباید کار به اعمال ممنوعیت ها و محدودیت ها بکشد.
خوش اقبال در ادامه بر توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان راهبرد نظام اسلامی تاکید کرد و گفت: انتظار می رود که در برنامه های بزرگداشت دهه فجر آرمان ها، اهداف و راهبردهای انقلاب اسلامی بخوبی برای نسل جوان و آینده ساز تبیین شود.

وی همچنین با تاکید به مدیران نسبت به اهتمام مضاعف در مراقبت از اموال و دارایی های دولتی افزود: لازم است که ادارات با بهره گیری از پرسنل اداری، حراست ها و بروز رسانی سیستم های پایش تصویری از اموال و دارایی های خود حفاظت بیشتری اعمال کنند.

خوش اقبال در پایان به ادارات کل صمت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و همه متولیان تامین ارزاق و کالاهای اساسیِ مردم متذکر شد که نسبت به اتخاذ تدابیر مناسب جهت جلوگیری از افزایش قیمت ها و همچنین جبران کمبود احتمالی اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید:

هدف تغییرات مدیریتی باید خدمت بهتر باشد/پاسخگویی شرط خدمت در نظام

مدیر نماها را عزل کنید؛ نه مدیران توانمند!!

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.