فضای مجازی و نعل وارونه جریان مخالف دولت
11 بهمن 1399 - 12:48
بازدید 235
5
رشد تکنولوژی در جهان بر تمامی ساحت ها اثر مثبت خود را بر جای گذاشته است
پ
پ

گفتمان زاگرس علی اصغر اسدی:با توسعه و پیشرفت برق آسیای تکنولوژی و تولد پلتفرم های نوین بسترسازی برای تولید،اپلیکیشن های اطلاع رسانی نیز فراهم شد.

امروز تولد ابزار نوین اطلاع رسانی همچون اینستاگرام،توییتر،تلگرام و واتساپ توانسته اند بعنوان پیام رسان های مورد علاقه بخش قابل توجهی از مردم جهان،تغییر شگرفی در تبادل اطلاعات و اخبار ایجاد نمایند.به واقع می توان گفت با تولد،تسری و فراگیر شدن ابزار اطلاع رسانی در جای جای جهان،رویای دهکده جهانی رنگ واقعیت به خود گرفته است.

در کشور ماهم به رغم مخالفت و موافقت های بخش های گوناگون قدرت،جایگاه واقعی خود را در بین مردم پیدا کرده اند.با وجود مخالفت های سفت و سخت جریان قدرت و تلاش های پیدا و پنهان برای ایجاد مانع در مقابل این فناوری نوین،اما رسانه های نوین به جایگاه ویژه ای در بین شهروندان ایرانی دست یافته اند.در حالی که این روزها مخالفین دولت با بهره گیری از ابزار در اختیار،مسیر مواخذه و تنبیه وزیر ارتباطات دولت روحانی به خاطر رشد و توسعه این ابزار را دنبال می کنند،اما تکذیب و تاییدهای متعاقب آن خود گواهی روشن بر محبوبیت این ابزارها در بین مردم و عواقب خطرناک مانع تراشی در مقابل فعالیت آن در کشور است.

البته این سال ها،مخالفین دولت به دلیل برخورداری از شبکه گسترده فعالین مجازی،مدیریت کانون ها و موسسات گسترده خبری مجازی و منابع گسترده مالی برای حمایت از این شبکه ها،ازین فضا برای بر زمین زدن مخالفین سیاسی خود و ناکار کردن گروه های غیر همسو بیشترین بهره را برده اند.اما اینک در ماه های پایانی دولت غیرهمفکر بدلیل برخی اتفاقات ناخوشایند در سپهر سیاسی،اقتصادی و اجتماعی در حالیکه فضا را برای تصاحب قدرت مهیا دیده اند،پشت کرده اند به فضای مجازی محملی برای شکل گیری شائبه های متعددی شده اند.

مخالفین فضای مجازی که همان مخالفین دولت مستقر نیز به حساب می آیند اینک که با داس فضای مجازی محصول خود را چیده اند چرا با نعل وارونه زدن،این فضا را مضر به حال کشور و مردم قلمداد می کنند؟!

آیا این پشت کردن به فضای مجازی و چنگ و دندان نشان دادن ها برای آن،چیزی جز محدود کردن فضای تبادل اخبار و اطلاعات در راستای خارج کردن صاحبان قدرت آتی کشور از اتاق شیشه ای قابل تفسیر نیست؟!همان کاری که این روزها،فضای مجازی با سیلی زنندگان به سرباز راهرو کرد!

بیشتر بخوانید:

وزیر ارتباطات: عده اندکی می‌گویند اینترنت کشور باید قطع شود/ اگر عقل در جامعه غالب باشد، اینترنت قطع نخواهد شد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: بحث فیلترینگ فضای مجازی در کمیسیون فرهنگی وجود ندارد

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.