انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج عملیاتی می شود
12 بهمن 1399 - 20:19
بازدید 225
5
استاندار کردستان:از برنامه‌ریزی برای انتقال آب به دشت‌های قروه و دهگلان از سد آزاد و انتقال آب به مناطق بیجار و حسن‌آباد از سد سیازاخ جهت تأمین آب شرب و کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: در هفته جاری پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج برای استفاده مردم از آب شرب سالم و مطبوع را افتتاح خواهیم کرد.
پ
پ

به گزارش گفتمان زاگرس:بهمن مرادنیا پیش‌از ظهر امروز در حاشیه افتتاح طرح‌های آب و برق استان که با حضور معاون وزیر نیرو در سنندج برگزار شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های توسعه‌ای در استان بحث زیرساخت‌های نیرو به ویژه آب است.

وی با بیان اینکه بیشترین سرمایه‌گذاری دولت در چند سال گذشته در حوزه آب، برق و کشاورزی بوده است، افزود: بخشی از طرح‌ها تا پایان امسال و بخشی دیگر تا پایان بهار ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: امروز تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کامیاران، تصفیه‌خانه آب شرب سقز و پایاب سد گاران که کاربرد کشاورزی دارد و هم افتتاح سد رمشت که آب شرب شهر موچش و هم ۵۵۰ هکتار از اراضی منطقه را پوشش می‌دهد، توسط رئیس جمهور  در استان افتتاح شد.

وی از برنامه‌ریزی برای انتقال آب به دشت‌های قروه و دهگلان از سد آزاد و انتقال آب به مناطق بیجار و حسن‌آباد از سد سیازاخ جهت تأمین آب شرب و کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: در هفته جاری پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج برای استفاده مردم از آب شرب سالم و مطبوع را افتتاح خواهیم کرد.

مرادنیا یادآور شد: در راستای تخصیص آب به ۹۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته که نمونه بارز آن، “آبگیری سد ژاوه و چراغ ویس” برای استفاده‌های کشاورزی است.

بیشتر بخوانید:

نارضایتی شهروندان از وضعیت آب شرب/ آب سدآزاد به تصفیه‌خانه سنندج می‌رسد

واقعیت‌های طعم و بوی نامطبوع آب شرب سنندج/ورود فاضلاب به سد قشلاق

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.