به لحاظ زیرساخت‌های پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه کردستان در تنگنا قرار دارد
18 بهمن 1399 - 12:14
بازدید 81
3
رئیس دانشگاه کردستان گفت: به لحاظ زیرساخت‌های پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه کردستان و دانشگاه‌های درحال توسعه دیگر در تنگنا قرار دارند.
پ
پ

به گزارش گفتمان:رئیس دانشگاه کردستان ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کردستان اظهار کرد: وقتی که دانشمندان ما را ترور می‌کنند نمایانگر تراز علمی بالا و قدرت ماست.

وی افزود: به لحاظ زیرساخت‌های پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه کردستان و دانشگاه‌های درحال توسعه دیگر در تنگنا قرار دارند.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: این موضوع زنگ خطری بزرگی برای ماست که تازه کارهای علمی را شروع کرده‌ایم و این موجب افت ما می‌شود.

وی عنوان کرد: در مقابل گرنت‌های چند هزار دلاری دانشگاه کردستان تنها گرنت‌های چند میلیون تومانی اعطا می‌کند و با این سبک نمی‌توان مرزهای علمی را جا به جا کرد.

صادقی ادامه داد: تجهیز دانشگاه‌ها به زیرساخت‌های آموزشی و پژوهشی و آزمایشگاهی از مطالبات اصلی ماست.

وی در پایان یادآور شد که وقتی ابتدایی ترین نیازهای اساتید تامین نباشد نمی‌توان آنها را مجاب به کارهای پژوهشی کرد.

فرزین رضاعی در ادامه این جلسه اظهار کرد: حمایت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه برای بخش درمان بسیار حیاتی بوده و این موضوع موجب ثبت رکوردهای خوبی در کنترل کرونا شده است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کردستان با وجود ۱۱ هزار و ۷۸۱ پرسنل و حدود ۳ هزار دانشجو ضمن مقابله با کرونا طی طرح شهید سلیمانی توانستیم رتبه ۳۰۰ تا ۳۵۰ رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز را در بین دانشگاه‌های دنیا کسب کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: از لحاظ پژوهشی رتبه اول در بین دانشگاه‌های هم تراز کسب کردیم و تیپ دانشگاه نیز قرار است تغییر کند.

وی با بیان اینکه میانگین مرگ نوزادان کم وزن در کردستان بسیار کاهش یافته است عنوان کرد: که در زمینه مرگ نوزادان به شاخص ۹/۶٪ درصد رسیده است.

رضاعی با بیان اینکه در زمینه تخت‌های آی سی یو همچنان به میانگین کشوری نرسیده‌ایم ادامه داد: که کارهای زیر ساختی بسیاری در دولت اخیر در حوزه سلامت مثل افزایش ۹۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با حمایت سازمان برنامه و بودجه برای کلیه بیمارستان‌ها دستگاه اکسیژن ساز تهیه شد و زیرساخت های خوبی در بخش درمان ایجاد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در بیمارستان قروه مشکلاتی داریم در پایان یادآور شد: طرح توسعه بیمارستان بر اساس مصوبه‌های گذشته پیگیری شود.
بهرام نصراللهی زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان نیز خبر داد که اعتبار مورد نیاز بیمارستان از ردیف ارزش افزوده ملی قابل تامین است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.