دغدغه اصلی زلزله زدگان کرمانشاه تمدید امهال تسهیلات به مدت یک سال دیگر است.
19 بهمن 1399 - 10:47
بازدید 197
4
استاندار کرمانشاه گفت: برای تحقق این موضوع نیاز است سازمان برنامه و بودجه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان به بانک مرکزی پرداخت کند که امیدواریم به زودی حل شود.
پ
پ

به گزارش گفتمان زاگرس:هوشنگ بازوند در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد، با  اشاره به زلزله سال ۹۶، به ساخت و ساز گسترده در مناطق زلزله زده اشاره کرد و افزود: در مدت بازسازی ۱۳۱ هزار واحد مسکونی در این مناطق بازسازی و نوسازی شده و عملا پرونده بازسازی بسته شده است.

وی افرود: در حال حاضر مشکل و دغدغه اصلی زلزله زدگان بحث تمدید امهال تسهیلات به مدت یک سال دیگر است.

بازوند گفت: برای تحقق این موضوع نیاز است سازمان برنامه و بودجه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان به بانک مرکزی پرداخت کند که امیدواریم به زودی حل شود.

استاندار کرمانشاه اشاره ای هم به پروژه های اقتصاد مقاومتی استان داشت و افزود: ۲۴۸ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان داریم که بسیاری از آنها در حال حاضر به پایان رسیده است.

بیکاری کرمانشاه کم شده و فضای کسب و کارکمی بهبود یافته

بازوند به بهبود شاخص های اقتصادی استان هم اشاره کرد و افزود: در چهار سال اخیر برخی شاخص های اقتصادی از جمله نرخ بیکاری و بهبود فضای کسب و کار بهبود یافته که نقطه امیدی برای استان است.

وی به کاهش محسوس نرخ بیکاری استان در چهار سال اخیر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیکاری استان از ۲۱.۶ درصد در پایان سال ۹۶ به ۱۵.۷ درصد رسیده است.

بازوند گفت: همچنین نرخ بیکاری استان از ۲۵ درصد در پایان پاییز ۹۶ به ۱۲.۴ درصد در پاییز سال جاری رسیده است.

استاندار کرمانشاه افزود: همچنین شاخص فضای کسب و کار استان طی چهار سال گذشته بهبود یافته و کرمانشاه از رتبه ۳۱ در سال ۹۶ به رتبه ۱۷ در سال جاری رسیده است.

بازوند افزود: شاخص فلاکت نیز از رتبه اول کشور در سال ۹۶ به رتبه نهم کشور در سال جاری رسیده ایم.

۵۲۸ واحد راکد را احیا کردیم/ امسال دو میلیارد دلار صادرات از مرزهای استان داشتیم

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: همچنین طی این مدت ۵۲۸ واحد راکد با اشتغالزایی ۴۳۷۸ نفر فعال شده است، واحدهایی که میانگین شش تا ۱۰ سال راکد بوده اند.

بازوند خاطرنشان کرد: همچنین طی این مدت طرح توسعه در ۳۹۲ واحد صنعتی اجرا شده است.

استاندار کرمانشاه به افزایش ۴۸۶ درصدی قراردادها و افزایش ۴۳۴ درصدی واگذاری اراضی در شهرک های صنعتی استان هم اشاره کرد و این میزان رشد را نشانه استقبال سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در استان دانست.

بازوند به فعالیت شبانه روزی مرز پرویزخان در شرایط کرونایی اشاره کرد و افزود: روزانه هزار تا ۱۲۰۰ کامیون در این مرز تردد میکنند و در سایر مرزهای استان این‌ تعداد روزانه ۸۰۰ کامیون است.

وی افزود: در مجموع میانگین روزانه دو هزار کامیون در مرزهای استان تردد دارند و این میزان فعالیت در ۱۰ ماهه امسال دو میلیارد صادرات غیرنفتی را همراه داشته است.

بازوند خاطرنشان کرد: این‌حجم صادرات از مرزهای استان تنها مربوط به صادرات غیرنفتی است و جدای از صادرات نفت و گاز و برق محسوب میشود.

بازوند به رشد اراضی آبی استان هم اشاره کرد و افزود: حدود ۲۸ هزار هکتار از اراضی دیم استان را طی سالهای اخیر به آبی تبدیل کردیم که ۱۸ هزار هکتار آن مربوط به سامانه گرمسیری است.

کمبود اعتبارات روند اجرای راه آهن کرمانشاه-خسروی را کُند کرده است/ ساماندهی فاضلاب ۱۵۰ میلیارد تومان می خواهد

استاندار کرمانشاه در ادامه گریزی هم به پروژه راه آهن غرب کشور داشت و با اشاره به فرصت بی نظیر این پروژه در بحث رونق صادرات و اتصال ایران به راه آهن بین المللی، از کندی پیشرفت آن به دلیل کمبود اعتبارات خبر داد.

بازوند گفت: راه آهن طرف عراق آماده است و اگر بتوانیم راه آهن را به مرز خسروی برسانیم می توانیم به راه آهن سوریه و از آنجا به بندر لاذقیه متصل شویم و امیدواریم اهمیت پروژه در اعتبارات لحاظ شود و اعتبار بیشتری به پروژه اختصاص داده شود.

بازوند به ظرفیت توسعه حمل و نقل هوایی استان هم اشاره کرد و با بیان اینکه فرودگاه بین المللی کرمانشاه به استانهای غرب کشور خدمات رسانی می کند، گفت: پیگیری های بسیاری انجام دادیم که یکی از ایرلاین های کشور در کرمانشاه مستقر شود و اگر این اتفاق بیفتد و ایران ایر در کرمانشاه قرار گیرد، اتفاقات خوبی برای غرب کشور رخ خواهد داد و کرمانشاه میتواند خدمات رسانی بهتری به این استان ها داشته باشد.

بازوند در ادامه به برخی مشکلات  استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر فاضلاب کرمانشاه دچار مشکل است و حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برای رفع این مشکل نیاز داریم.

وی افزود: همچنین منابع بانکی استان در گرو زلزله است و بسیاری بازپرداخت ها هنوز انجام نشده و این مشکل موجب شده تا بانک ها منابع لازم برای پرداخت تسهیلات سرمایه گذاری و … را نداشته باشند.

استاندار کرمانشاه بر نیاز استان به راه اندازی منطقه آزاد قصرشیرین تاکید کرد وافزود: این مصوبه در مجمع تشخیص مصلحت نظام است و انتظار داریم معاون اول رییس جمهور و دولت نیز حمایت کرده و این طرح را تصویب کنید.

یک شهرستان نارنجی داریم و مابقی زرد وآبی اند/ فعلا شرایط کرونا دراستان خوب است

بازوند اشاره ای هم به وضعیت کرونا در استان داشت و افزود: در حال حاضر از ۱۴ شهرستان، متاسفانه یک شهرستان در وضعیت نارنجی قرار گرفته، سه شهرستان در وضعیت زرد و مابقی در وضعیت آبی کرونا قرار دارند.

وی کنترل وضعیت کرونا در استان را در حال حاضر مطلوب دانست و افزود: خوشبختانه این وضعیت با اجرای طرح هایی مانند طرح شهید سپهبد خاج قاسم سلیمانی و همکاری خوب مردم در اجرای پروتکل های بهداشتی به دست آمده است

وی افزوو: استان تاکنون سه پیک کرونا را پشت سر گذاشته که پیک آخری متاسفانه خسارت بسیاری وارد کرد و ما میانگین روزانه ۱۸ نفر را  از  دست دادیم و حداکثر بستری ها در این پیک به ۱۲۶۵ نفر رسید.

بازوند تصریح کرد: خوشبختانه هم اکنون تعداد بستری های کرونا به ۱۴۵ نفر رسیده و میانگین روزانه فوتی های کرونا در استان هم یک تا دو نفر است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.