سهیلا ملکشاهی: از اول اسفند ماه دفترچه های کاغذی حذف می شوند.
19 بهمن 1399 - 16:25
بازدید 196
4
مدیر کل تامین اجتماعی استان ایلام: با تدابیر اتخاد شده و بسترهای فراهم‌ شده برای نسخه‌نویسی الکترونیک، مشکلی در زمینه استمرار ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان در این ایام وجود نخواهد داشت و همزمان با سراسر کشور از اول اسفند ماه دفترچه های کاغذی حذف می شوند.
پ
پ

به گزارش گفتمان:سهیلا ملکشاهی  در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان در فضای مجازی، اظهار داشت : با تدابیر اتخاد شده و بسترهای فراهمشده برای نسخهنویسی الکترونیک، مشکلی در زمینه استمرار ارائه خدمات درمانی به بیمهشدگان در این ایام وجود نخواهد داشت و همزمان با سراسر کشور از اول اسفند ماه دفترچه های کاغذی حذف می شوند.

وی افزود: بر اساس اعلام تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام همچنین ۷ هزار و ۸۹ نفر از کارگران استان ایلام با شیوع کرونا به دلیل مشکلات ناشی از تعطیلی کارگاهها متقاضی دریافت مقرری بیمه بیکاری در سامانه مربوطه شدند.

ملکشاهی یادآور شد : ۵۰۳ نفر در استان مشمول دریافت مقرری بیمهبیکاری از ابتدای مرداد تا پایان دی امسال شده اند.

وی افزود: در شرایط کرونا کارگاه هایی که لیست بیمه کارکنان خود را در فرصت تعیین شده ارسال نکردند، ۲۰ درصد بیمه سهم کارفرمای آنها امهال شد که از بین کارگاه ها ۱۵ کارگاه اعلام شد که از کرونا آسیب دیدند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان ایلام بیان داشت : بر اساس اعلام تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام، ۵ هزار و ۴۷ کارگر ایلامی که همزمان با شیوع کرونا از اول اسفند ۹۸ تا پایان تیر ماه ۹۹ بیکار شده اند، مشمول دریافت بیمه بیکاری می شوند.

وی افزود : بر اساس برنامهریزیها، در ایجاد این تغییرات شاهد کاهش قابل توجه مراجعات مردم به شعب و کارگزاریها خواهیم بود.

مدیرکل تامین اجماعی استان ایلام گفت : هدف نهایی سازمان، گسترش استفاده مراکز درمانی کشور از سامانه نسخهنویسی الکترونیک است.

وی بیان داشت : کاهش این مراجعات ضمن کمک به کاهش شیوع بیماری، سبب کم کردن هزینه و اتلاف وقت شهروندان شده و دولت الکترونیک نیز به عنوان سیاست کلی کشور اکنون در این راستا عمل میکند.

ملکشاهی در خصوص بیمه فعالان رسانه ای نیز گفت: استفاده از ۲۰ درصد سهم کارفرمایی یکی از امکاناتی است که فعالان رسانه و افرادی که رابطه مزد بگیری دارند و از آن استفاده می کنند و موضوع سخت و زیان آور بودن این مشاغل بوضوح در بخشنامه اعلام شده و کار خبرنگاران بعنوان کار سخت و زیان آور قلمداد می شود.

وی با اشاره به بازنشستگی قبل از موعد گفت : در سازمان تامین اجتماعی این طرح بازنشستگی قبل از موعد نه تنها در تامین اجتماعی یا ایران بلکه در تمام کشورها نیز بازنشستگی های پیش از موعد، صندوق های بازنشستگی را به مخاطره می اندازند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام  افزودزیرا با بازنشستگی قبل از موعد ۱۰ سال زودتر بازنشسته می شوند و با توجه به سن امید به زندگی و توان ادامه کار روانه بازارهای دیگر می شوند و مانع اشتغال جوانان می شوند.

بیشتر بخوانید:
پیشبرد طرح نسخه الکترونیک با حذف دفترچه های کاغذی
اجرای طرح نسخه الکترونیکی در استان ایلام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.