افزایش سرسام آور قیمت میوه در اهواز
20 بهمن 1399 - 19:50
بازدید 123
1
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز گفت: با توجه به نزدیک شدن به شب عید، اکثر میوه‌های مرغوب و با کیفیت دپو می‌شوند که همین موضوع، باعث افزایش قیمت میوه به میزان ۵ تا ۶ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم میوه می‌شود.
پ
پ

به گزارش گفتمان:عبدالرضا جمالی‌پورگفت: امسال قیمت‌ها سرسام‌آور افزایش پیدا کرده‌اند و همین مساله، خرید میوه از سوی مردم را تا ۸۰ درصد کاهش داده است.

جمالی‌پور با مقایسه قیمت میوه نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته تصریح کرد: امسال قیمت‌ها سرسام‌آور افزایش پیدا کرده‌اند و همین مساله، خرید میوه از سوی مردم را تا ۸۰ درصد کاهش داده است.

وی با اشاره به قیمت‌های میوه در میادین تره‌بار اهواز گفت: پرتقال جنوبی ممتاز هر کیلوگرم ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان، پرتقال شمال هر کیلوگرم ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان، نارنگی خارو هر کیلوگرم ۱۶ هزار تومان، سیب قرمز هر کیلوگرم ۱۱ هزار تومان، لیمو شیرین هر کیلوگرم ۱۴ هزار تومان و سیب زرد نیز هر کیلوگرم ۱۳ هزار تومان در میادین تره‌بار اهواز به فروش می‌رسند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز با اشاره به گرانی اخیر خیار و وضعیت آن در بازار اهواز نیز گفت: سال‌های گذشته در این بازه زمانی، خیار تولیدشده در بندرعباس و دیگر مناطق هرمزگان به وفور در بازار وجود داشت اما امسال کاهش تولید کشاورزان و نیز گریبانگیری باغات خیار با آفت‌ها، موجب کمبود خیار شده که باعث افزایش قیمت هر کیلوگرم به ۱۱ هزار تومان در میادین تره‌بار شده است.

بیشتر بخوانید:
مردم دیگر به تعدا و به قیراط «میوه» می‌خرند/ اَرزان ترین خوراکی حال حاضر؛ آبِ شهری!
۱۸ میلیارد ریال یارانه به میوه شب عید در کردستان اختصاص یافت

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.