افتتاح همزمان سه فروشگاه “بازار روستا” در شهرستان های ایلام، آبدانان و ایوان
20 بهمن 1399 - 20:50
بازدید 365
8
مدیر تعاون روستایی استان ایلام گفت: برای اجرای این طرح، مبلغ ۶۵٠ میلیون تومان از منابع داخلی شبکه تعاونی های روستایی هزینه شده است.
پ
پ

به گزارش گفتمان:محمد ناصر ناصری:در حاشیه ایلام مراسم اظهار داشت : به منظور عرضه مستقیم تولیدات روستایی و حذف واسطه‌ها با ایجاد این بازار، محصولات روستاییان به صورت مستقیم و با قیمت مناسب به دست مصرف‌کنندگان می رسد.

وی افزود : برای اجرای این طرح، مبلغ ۶۵٠ میلیون تومان از منابع داخلی شبکه تعاونی های روستایی هزینه شده است.

ناصری یادآور شد : با برنامه ریزی های انجام شده تلاش می شود تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۰ این بازار در ۸ شهرستان استان ایجاد می شود.

توزیع بیش از ۲۵۳ هزار تن انواع نهاده های کشاورزی در استان ایلام

مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت :از ابتدای دولت تدبیر امید تا کنون ۸۲۲ هزار و ۷۲۸ تن انواع محصول از کشاورزان سطح استان خریداری شده است.

وی افزود :ارزش ریالی کالاهای فروخته شده در سطح فروشگاه های استان ۲۱۶ هزار و ۳۲۶ میلیون ریال است.

ناصری  گفت : در این مدت ۲۲۸ میلیون و ۳۹۱ هزار لیتر مواد سوختی (بنزین و….) و ۲۵۳ هزار و ۸۹۴ تن انواع نهاده های کشاورزی در سطح استان توزیع شده است.

وی یادآور شد  : در ۷ ساله دولت تدبیر و امید ۳۷۹ تعاون در سطح ایلام تشکیل و ساماندهی شده است.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام افزود: در طرح عظیم آبی خاکی ۵۵۰ هزار هکتاری کرخه در استان های ایلام و خوزستان در این استان ۲۷ تعاونی با حدود ۶ هزار بهره بردار مشغول به فعالیت هستند.

ناصری بیان داشت : در فاز اول این طرح در استان حدود ۴۷ هزار هکتار از اراضی مرزی فکه، عین خوش و دشت عباس در شهرستان دهلران تحت عملیات توسعه و تجهیز و احیای اراضی از طریق احداث خطوط اصلی و فرعی آب از سد کرخه و ایجاد شبکه‌های آبیاری نوین قرار گرفته است.

وی یادآور شد: ایجاد مراکز خرید محصولات کشاورزی در شهرستان های سیروان و دهلران احداث۶دستگاه باسکول شصت تنی دیجیتال، احداث۴دستگاه هانگار در دشت عباس ، آبطاف و ماژین به ظرفیت ۷ هزار تن، احداث کارگاه روغن کشی زیتون، احداث۳ باب فروشگاه تخصصی تجهیزات و قطعات، تشکیل ۳ اتحادیه تعاونی استانی(زنبورداران، تولید و دامداران)، ایجاد۳ مورد جایگاه عرضه نفت گاز، وصول مطالبات به مبلغ ۲۰۲۴۱ میلیون ریال و احداث انبارهای ساده و مکانیزه به ظرفیت۶۵۰ تن از دیگر اقدامات انجام شده تعاون روستایی استان در دولت تدبیر و امید است.

بیشتر بخوانید:
ایلام از مستعدترین مناطق کشور برای توسعه باغ‌های دیم است/ایجاد جنگل باغ در استان از مزیت نسبی برخوردار است
ایلام بهشت زمینی نزول خواران/رباخواران آفت اصلی کشاورزی استان ایلام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.