راهکار مقابله با تحریم ها توسعه صادرات غیر نفتی است
22 بهمن 1399 - 17:53
بازدید 153
1
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه امروز دشمن با تحریم های ظالمانه تامین ارز کشور را هدف قرار داده، راهکار مقابله با این شرایط را توسعه صادرات غیرنفتی اعلام کرد.
پ
پ

به گزارش گفتمان:عباس قبادی در حاشیه افتتاح طرح‌های صنعتی استان کرمانشاه که امروز (۲۱ بهمن) انجام شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز دشمن با تحریم های ظالمانه تامین ارز کشور را هدف قرار داده، راهکار مقابله با این شرایط را توسعه صادرات غیرنفتی اعلام کرد.

قبادی افزایش واحدهای صادرات محور و توسعه واحدهای موجود را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: توسعه این واحدها نه تنها به رونق تولید کمک می‌کند، بلکه کمکی برای تامین ارز کشور هم هست.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت با بیان اینکه همین حالا هم اگر بخواهیم می‌توان بدون فروش نفت ارز مورد نیاز کشور را تامین کرد، یادآور شد: هم اکنون تراز تجاری کشور به سمت مثبت است، یعنی در شرایطی که سالانه ۴۰ تا ۴۵ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داریم، معادل همین میزان یا حتی کمی کمتر هم واردات انجام می‌دهیم.

قبادی افزود: اگر بتوانیم صادرات غیرنفتی کشور را سالانه به ۵۰ میلیارد دلار برسانیم دیگر نیازی به صادرات نفت نخواهیم داشت.

وی اشاره‌ای هم به افتتاح واحدهای صنعتی در کرمانشاه داشت و با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۸۳ طرح تولیدی و صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۸۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۵۰۰ نفر در استان کرمانشاه افتتاح شده، عنوان کرد: بسیاری از این واحدها در این شرایط تحریم بر صادرات تمرکز دارند و علاوه بر تامین نیاز بازارهای داخلی، نیاز کشورهای همسایه و منطقه را نیز پوشش می‌دهند.

بیشتر بخوانید:
دولت بدون درآمد نفت پروژه‌های عمرانی را افتتاح می‌کند
پروژه های وزارت نفت در کرمانشاه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.