سوءمدیریت مسئولان دوباره مرغ را در بازار استان کردستان کمیاب کرد
25 بهمن 1399 - 10:45
بازدید 192
4
مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از خروج مرغ از کردستان و تامین بازار استان صورت گرفته اما متاسفانه به جایی نرسیده است.
پ
پ

به گزارش گفتمان:کمبود مرغ در سطح بازار در روزهای ۲۲ و ۲۳ بهمن ماه جاری گلایه مردم سطح استان  به‌ویژه سنندج را در پی داشت، شهروندان سنندجی در تماس با خبرنگار تسنیم، از تداوم نبود مرغ در سطح بازار سنندج خبر دادند و خواستار پیگیری این موضوع از مسئولان استانی شدند.

شهریار حنیفی مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان کردستان درباره کمبود گوشت مرغ در بازار سنندج اظهار داشت: گوشت مرغ در کردستان به اندازه کافی تولید میشود اما دلالان و واسطه‌ها اجازه ثبات بازار در این استان را نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه ۷۰درصد گوشت مرغ استان کرمانشاه از استان کردستان تامین می‌شود، افزود:  به علت عدم کنترل بازار از سوی جهاد و دامپزشکی استان کرمانشاه، متاسفانه گوشت مرغ را به صورت زنده عرضه و قیمت مرغ زنده با ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان از کردستان خریداری کرده و با قیمت هر کیلوگرم ۲۱ تا ۲۲ هزار تومان در بازار خود عرضه می‌کنند.

حنیفی اذعان کرد: تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از خروج مرغ از کردستان و تامین بازار استان صورت گرفته اما متاسفانه به جایی نرسیده است.

وی با ذکر اینکه هر مرغدار باید ۴۰درصد تولید خود را به خارج از استان و ۶۰ درصد را در داخل استان عرضه کند، عنوان کرد: مرغدار تمایل زیادی به صادرات مرغ به استان‌های دیگر کشور را داشته و این وضعیت، بازار را برای مرغدار و دلالان فراهم می‌کند.

مدیر توسعه بازارگانی جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه روز گذشته قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار ۲۰هزار و ۴۰۰ تومان و در مرغداری ۱۴هزار و ۵۰۰ هزار تومان بود، افزود: کسی حق افزایش قیمت اعلام شده را ندارد اما در استان کرمانشاه مرغ زنده در کشتارگاه با بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۸ هزار تومان عرضه شده و این بر بازار استان کردستان تاثیر می‌گذارد.

وی گفت: مرغدار به دلیل عرضه گوشت مرغ زنده به استان کرمانشاه، متاسفانه  قصد توزیع مرغ در بازار استان کردستان را نداشته و چون روز گذشته با افزایش قیمت مرغ موافقت نشد مرغ را در سطح شهر سنندج توزیع نکردند!

حنیفی تصریح کرد: مرغداران در حالی از عرضه مرغ در سطح بازار سنندج جلوگیری کرده که نهاده مرغ با ارز دولتی عرضه می‌شود و مرغدار حق افزایش قیمت را ندارد و ظرف ۴۰ روز باید مرغ را عرضه کند در غیراینصورت باید نهاده را با قیمت آزاد تامین کنند.

حنیفی ذائقه مردم در مصرف مرغ چاق را نیازمند تغییر دانست و اظهار کرد: متاسفانه مردم به خرید مرغ با بیشتر از ۲ کیلوگرم رغبت داشته، در حالی‌که مرغ باید بین یک کیلو و ۸۰۰ گرم تا  ۲کیلوگرم باشد.

به گزارش گفتمان؛از آنجا که  این‌روزها مرغ هم در سایه بی‌عرضگی و سوءمدیریت دولتمردان از سر سُفرههای مردم پریده و همچون معیشت مردم به امان خدا رها شده، حداقل از دستگاه‌های نظارتی استان انتظار می‌رود که با مرغداران سودجو، دلالان و واسطه‌گران بازار مرغ برخورد کرده تا بیش از این شاهد آشفتگی در بازار کردستان نباشیم.

بیشتر بخوانید:
چرایی یک بام و چند هوای قیمت مرغ در کردستان/مسوولان پاسخ می‌دهند…
تشکیل کمیته نظارت بر مرغداری ها در کردستان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.