پروژه جاده جدید سنندج-مریوان در نیمه اول سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.
28 بهمن 1399 - 12:23
بازدید 307
5
مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان خاطر نشان کرد: هم‌اکنون استان کردستان دارای 332 کیلومتر بزرگراه بوده و هدف‌گذاری لازم برای ساخت بیش از 200 کیلومتر نیز انجام شده است.
پ
پ

به گزارش گفتمان:محمد صدیق ثابتی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به وجود کمبود و محرومیت‌هایی در حوزه راه!های استان از تلاش بی وقفه در راستای رفع این محرومیت‌ها خبر داد و اظهار داشت: در سایه توجهات ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی، عقب‌ماندگی‌های گذشته در حد قابل ملاحظه‌ای جبران شده است.

وی با بیان اینکه راه به عنوان یکی از عناصر مهم در پیشبرد اهداف صنعتی، اقتصادی و کشاورزی هر جامعه‌ای محسوب و یکی از مهم‌ترین شاخص‌های مقایسه در میزان توسعه یافتگی هر منطقه‌ای است، گفت: در سال‌های قبل از انقلاب، استان کردستان به لحاظ برخورداری از راه مناسب از محروم‌ترین استان‌های کشور بود که امروزه در سایه توجهات نظام به ویژه در سال‌های اخیر این عقب‌ماندگی و محرومیت‌ها در حد قابل ملاحظه‌ای جبران شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان خاطر نشان کرد: هم‌اکنون استان کردستان دارای ۳۳۲ کیلومتر بزرگراه بوده و هدف‌گذاری لازم برای ساخت بیش از ۲۰۰ کیلومتر نیز انجام شده که در قالب پروژه‌های متعدد از جمله بیجار-زنجان، بیجار-دیواندره، کریدور شمال – جنوب (کامیاران-سنندج ، دیواندره-سقز-بوکان ) و گردنه صلوات‌آباد در حال اجرا است.

وی با اشاره به هدف‌گذاری‌های انجام شده در راستای بهبود شاخص‌های برخورداری از راه مناسب و رسیدن به میانگین کشوری در بخش‌های مختلف عنوان کرد: پروژه جاده جدید سنندج-مریوان به طول ۱۰۵ کیلومتر یکی از پروژه‌های مهم و حیاتی استان بوده که در ۲ سال اخیر از پیشرفت قابل ملاحظه ۸۱ درصدی برخوردار بوده و امیدواریم در نیمه اول سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید:
کارهای عمرانی ۲ سال اخیر در کردستان ۱۰ برابر گذشته است
جاده جدید سنندج به مریوان، زمان سفر را ۹۰ دقیقه کاهش می‌دهد

ثابتی یاد آور شد: پروژه‌های متعددی با هدف تسهیل در ترافیک، دسترسی سریع به مراکز مهم تجاری منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، صرفه جویی در سوخت، انرژی، زمان؛ کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن، رونق بخشیدن به سرمایه‌گذاری ملی و منطقه‌ای، گردشگری، بهبود شرایط زیست‌محیطی و در نهایت رضایت مردم در سطح استان در حال اجراست که با اتمام آنها شاهد رشد، توسعه و شکوفایی کردستان خواهیم بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.