مراسم اعتکاف در هیچ یک از مساجد استان کرمانشاه برگزار نمی شود
29 بهمن 1399 - 19:44
بازدید 90
4
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: بر اساس مصوبات ستاد کرونا و به منظور مقابله با بیماری کرونا، امسال مراسم معنوی اعتکاف در هیچ یک از مساجد استان کرمانشاه برگزار نمی شود.
پ
پ

به گزارش گفتمان: حجت الاسلام یوسف احمدی اظهار کرد: بر اساس مصوبات ستاد کرونا و به منظور مقابله با بیماری کرونا، امسال مراسم معنوی اعتکاف در هیچ یک از مساجد استان کرمانشاه برگزار نمی شود.

احمدی تصریح کرد: بر اساس آموزه های دین اسلام سلامت جسم و روان مومنین بیش از هرچیزی اهمیت دارد و در این راستا با توجه به شیوع بیماری کرونا، مساجد استان هیچ برنامه ای برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف ندارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: همه‌ساله آیین اعتکاف به مدت سه روز و از ۱۳ رجب در مساجد برگزار می‌شد، اما شیوع ویروس کرونا سبب شده بسیاری از دورهمی‌های معنوی و مذهبی با محدودیت‌هایی همراه شوند که البته این محدودیت‌ها برای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا امری الزامی است.

احمدی با تأکید بر تبعیت از دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، گفت: اعتکاف از اعمال مستحبی است و در شرایط کنونی بهترین تصمیم این است که برگزاری آن به زمانی دیگر موکول شود تا مردم با خیالی راحت بتوانند در این مراسم معنوی حضور پیدا کرده و خطری سلامتشان را تهدید نکند.

بیشتر بخوانید:
فرماندار: بیشترین دلیل ابتلای گیلانغربی‌ها به کرونا شرکت در مراسم ختم است
رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی یک الزام قانونی است

احمدی با بیان اینکه سالانه حدود پنج هزار نفر در مساجد استان کرمانشاه متعکف می شدند، اضافه کرد: امسال دومین سالی است که برای مقابله با شیوع کرونا برگزاری این مراسم معنوی در مساجد لغو شده است.

وی در پایان با اشاره به تاثیر اعتکاف در حال روحی مومنین، گفت: مومنین می توانند اعمال و ادعیه سفارش شده در ایام البیض را به صورت انفرادی در منازل خود انجام داده و بهره معنوی لازم را از این ایام ببرند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.