مشکلی در تأمین کالاهای اساسی شهرستان اسدآباد وجود ندارد
03 اسفند 1399 - 21:21
بازدید 153
3
فرماندار شهرستان اسدآباد گفت:با توجه به نزدیک شدن به پایان سال نظارت بر بازار توسط دستگاه های مرتبط با جدیت بیشتری باید پیگیری و اتحادیه ها و بازار فعال تر اکیپ های گشت مشترک تشدید شود.
پ
پ

به گزارش گفتمان: سعید کتابی یکشنبه ۳ اسفندماه در کمیسیون تنظیم بازار شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: در رابطه با  کالاهای اساسی سهمیه استان و شهرستان مشخص شده که انتظار است اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان با پیگیری لازم نسبت به جذب کل سهمیه شهرستان اسدآباد اقدام کند و عدم جذب کامل سهمیه قابل قبول و پذیرفتنی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های همه مسئولان در هر سطحی با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری توجه ویژه به معیشت مردم است، خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال نظارت بر بازار توسط دستگاه های مرتبط با جدیت بیشتری باید پیگیری و اتحادیه ها و بازار فعال تر اکیپ های گشت مشترک تشدید شود.

کتابی با اشاره به میوه شب عید شهرستان نیز تصریح کرد: در این رابطه مقرر شده تعاونی روستایی برنامه ریزی لازم را داشته باشد ضمن اینکه سه بانک عامل ملی، سپه و ملت با شرایط تسهیل در پرداخت تسهیلات به اتحادیه ها برای نقدینگی تأمین میوه شب عید معرفی شده و مشکلی برای تأمین میوه شب عید شهرستان وجود ندارد و با توجه به این شرایط مشخص شدن هر چه سریع تر عاملان توزیع و مکان توزیع و عرضه میوه شب عید ضرورت خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در اسدآباد همچنین با تأکید بر اینکه در بحث سلامت مردم با کسی تعارف نداریم، یادآور شد: باید فعالیت و بازرسی ها مناسب با ایام کرونا و بازار شب عید بوده و در این بازرسی ها نانوایی ها از نظر کمیت و کیفیت نان و نیز ساعت کاری و رعایت پروتکل ها در اولویت توجه ویژه بازرسان قرار گیرند و در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی در صورت تکرار ضمن تذکر جدی، با آنها برخورد و نسبت به پلمب واحد اقدام شود.

کتابی در ادامه با بیان اینکه ستاد کرونای شهرستان با هر فروشگاهی که نسبت به فروش فوق العاده اقدام کند، به علت شیوع کرونا و تجمع برخورد خواهد کرد، گفت: فروشگاه های زنجیره ای بدون هرگونه فروش فوق العاده و تبلیغ  کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را می توانند عرضه کنند.

وی با تأکید بر ضرورت ثبت انبارهای شهرستان در سامانه ثبت جامع انبارها برای جلوگیری از هر گونه احتکار به عنوان یک تکلیف قانونی خاطرنشان کرد: افرادی که نسبت به ثبت انبار خود در این سامانه اقدام نکنند، قابل قبول و پذیرفتنی نیست و با آنها برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
گرانفروشان تخم‌مرغ در استان همدان مجازات می‌شوند
تعیین قیمت میوه در دست دلال ها است و از دست باغداران خارج شده است.

فرماندار شهرستان اسدآباد در بخش دیگری شرایط شهرستان اسدآباد را آبی با وضعیتی کاملاً شکننده عنوان کرد و یادآور شد: فعالیت روزبازارهادر شرایط آبی دارای الزمات خاص خود بوده که باید این الزامات قطعاً رعایت شود.

وی با بیان اینکه فروشندگان روزبازارها ملزم به داشتن کارت سلامت بوده و در صورت نداشتن کارت سلامت فعالیت آنها در روزبازارها ممنوع خواهد شد، افزود: رعایت بهداشت فردی، استفاده از دستکش و ماسک برای فروشندگان، عدم تبادل وجه نقد، استفاده از کارتخوان، جداسازی مسیر ورود و خروج بازار، رعایت فاصله ها در تردد، استفاده از پرده نایلونی حائل بین مشتری و فروشنده و رعایت پروتکل های بهداشتی از مواردی است که در این الزامات دیده شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.