تشدید نظارت بر بازار چهارمحال و بختیاری
04 اسفند 1399 - 20:58
بازدید 224
5
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: نظارت‌های بازرسان در ۲ شیفت و از نیمه اسفند همه روز صبح و بعدازظهر انجام می‌گیرد.
پ
پ

به گزارش گفتمان:غلامرضا قائدامینی افزود: در طرح نظارت نوروزی که از ۱۵ بهمن آغاز شده است، تاکنون یک هزار و ۹۰۶ بازدید از واحدهای صنفی استان انجام شده که در این بازدیدها ۲۳۰ تخلف شناسایی و کشف شده است.

وی، ارزش ریالی این تخلفات را ۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: گرانفروشی، درج نکردن قیمت و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی بیشترین تخلفات کشف شده بوده است.

قائدامینی همچنین از ثبت ۱۵۴ شکایت مردمی خبر داد و گفت: تاکنون از این تعداد ۱۳۶ مورد رسیدگی شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری به انجام ۶۲۴ بازرسی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا در بازار استان نیز اشاره کرد و افزود: در این خصوص نیز ۳۳ پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

قائدامینی با بیان اینکه ۴۰ بازرس سازمان صمت استان و بیش از ۱۰۰ بازرس قرارگاه ۱۷ ربیع بسیج بازرسی بر بازار استان را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: علاوه‌بر آن گشت‌های مشترکی با سایر دستگاه‌های نظارتی نیز انجام شده که در قالب آن ۴۷ پرونده تخلف تنظیم شده است.

بیشتر بخوانید:
افزایش قیمت ۲۳ قلم کالا در استان چهارمحال و بختیاری
تب و لرزهای بازار بر معیشت مردم

وی از مردم خواست تا هرگونه شکایت از اصناف و یا تخلف در حوزه بازار را با شماره ۱۲۴ گزارش دهند و به اصناف نیز توصیه کرد تا با حفظ پروتکل‌های بهداشتی ناشی از شیوع کرونا در سلامتی خود و مردم کوشا باشند.

چهارمحال و بختیاری دارای۴۳ هزار و ۵۹۰ واحد صنفی است که از این تعداد هشت هزار و ۲۷۸ واحد صنفی تولیدی، ۲۳ هزار و ۳۴۰ واحد صنفی توزیعی، هفت هزار و ۳۶۱ واحد صنفی خدمات فنی و چهار هزار و ۶۱۱ واحد صنفی خدماتی هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.