کرونا;جایگاه و توان جامعه پزشکی کشور را بیش ازپیش نشان داد
27 مرداد 1399 - 19:35
بازدید 92
3

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: ویروس کرونا ارزش کار و توانمندی کادر پزشکی و تعهد و مسئولیت‌پذیری این قشر را بیش از پیش ثابت کرد. مجید شیرانی روز دوشنبه در دیدار با رییس و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز شهرکرد افزود: پزشکان و فعالان عرصه بهداشت و […]

پ
پ

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: ویروس کرونا ارزش کار و توانمندی کادر پزشکی و تعهد و مسئولیت‌پذیری این قشر را بیش از پیش ثابت کرد.

مجید شیرانی روز دوشنبه در دیدار با رییس و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز شهرکرد افزود: پزشکان و فعالان عرصه بهداشت و درمان کشور و استان به لحاظ مهارتی از فنی‌ترین و توانمندترین افراد در سطح دنیا هستند که باید در حفظ این سرمایه‌های عظیم انسانی بیش از پیش کوشید.

وی ادامه داد:در سال‌های گذشته اعتماد به کادر پزشکی آن گونه که شایسته این جامعه سخت‌کوش و متعهد باید باشد، نبود، اما با شیوع ویروس کرونا و تلاش مدافعان سلامت، این اعتماد احیا و جایگاه والای جامعه پزشکی بار دیگر ثابت شد.

شیرانی با بیان اینکه اعتماد بیمار به پزشک عامل بهبودی بیش از ۵۰ درصد بیماری است، تصریح کرد: کرونا با وجود همه سختی‌ها و چالش‌های بسیاری که برای سیستم بهداشتی و درمانی کشور داشته است، اما بار دیگر مسئولیت‌پذیری، تعهد و جایگاه مهم فعالان این عرصه را به همگان نشان داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در ادامه به تحمیل بار مالی قابل توجه به دانشگاه‌های علوم پزشکی در پی شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در حالی که درآمدهای اختصاصی دانشگاه بسیار کاهش یافته است اما بودجه عمومی دانشگاه ثابت مانده و این نبود توزان جوابگوی نیازهای ما نیست.

شیرانی با اشاره به طرح‌های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در خصوص ویروس کرونا، اظهار داشت: برای دست‌یابی به واکسن کرونا طرح‌های پژوهشی مشترکی با نهادهای دانشگاهی استان آغاز کردیم اما این طرح‌ها تا مرحله طراحی پیش رفته است.

وی خاطر نشان کرد: هرگونه مطالعات علمی متقن در خصوص ویروس کرونا نیاز به زمان دارد و بسیاری از کشورها در خصوص کشف دارو و واکسن این ویروس در تلاش هستند.

شیرانی در ادامه با تاکید بر فرهنگسازی برای رعایت درست و کامل پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه، افزود: در همین رابطه رسانه‌ها نقش مهمی برعهده دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، کنترل و مهار ویروس کرونا را مستلزم هماهنگی و همکاری تمامی دستگاه‌های عضو ستاد کرونا دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تنها یک عضو از این ستاد است و در همین رابطه نظرات کارشناسی و علمی ارائه می‌دهد و می‌طلبد سایر دستگاه‌ها نیز با آگاهی از وظایف خود دانشگاه را در راستای این هدف یاری دهند.

شیرانی با قدردانی از تلاش خبرنگاران ایرنا مرکز شهرکرد، افزود: این رسانه با انعکاس صحیح و به موقع اخبار و پیگیری امور، تلاش بسیاری برای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا به کار گرفت.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.