استان همدان به کارگاه بزرگ عمرانی و سازندگی تبدیل شده است
12 اسفند 1399 - 20:11
بازدید 107
5
استاندار همدان گفت:استان در سایه توجه و حمایت دولت تدبیر و امید به یک کارگاه بزرگ عمرانی و سازندگی تبدیل شده به نحوی که هر روز شاهد شکوفایی یک خدمت جدید هستیم.
پ
پ

به گزارش گفتمان: «سیدسعید شاهرخی» روز سه‌شنبه در آیین بهره برداری طرح آبرسانی از سد کلان به ملایر که در قالب هفته چهل و سوم پویش هر هفته#الف_ب_ایران به صورت ویدئو کنفرانسی و با دستور وزیر نیرو انجام شد، افزود: بر اساس پژوهش های انجام شده در زمینه بررسی شاخص های ۱۰۰ گانه خدمت، شاهد رشد چشمگیر تولید و اقتصادی و ارتقای مطلوب سطح کیفی زندگی مردم در نقاط مختلف این استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه شبکه آبرسانی و تامین آب زمینه اجرای طرح های مختلف صنعتی و کشاورزی در استان همدان را فراهم کرده است، اظهار داشت: وزیر نیرو با خلاقیت در راه اندازی پویش «هرهفته؛الف_ب_ایران» بنیان‌ جدیدی در عرصه خدمت و اطلاع رسانی به مردم را بنا نهاد که برکات زیادی از طرح ها و خدمات این پویش نصیب استان همدان شده است.

شاهرخی تصریح کرد: با بهره برداری از شبکه آبرسانی سدکلان به ملایر، یکی از آرزوهای دیرینه و مطالبات جدی مردم این دیار محقق شد.

وی تاکید کرد: تامین آب آشامیدنی در این نقطه از استان همدان از اهمیت بالایی برخوردار است که به لطف خدا و همت دولت تدبیر و امید و مدیران تلاشگر و متعهد وزارت نیرو به ثمر نشست.

استاندار همدان تصریح کرد: برای تحقق مطالبات مردم ملایر، پس از افتتاح سد کلان، تصفیه خانه و خط انتقال آب نیز به منظور بهره مندی مردم از آب آشامیدنی سالم، پایدار و با کیفیت نیز به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: به دنبال پیروی از سیاست های دولت تدبیر و امید، تلاش گسترده و روز افزونی برای رونق تولید، ارتقای سطح کیفی زندگی و توجه به بهبود معیشت مردم استان همدان در حال انجام است.

شاهرخی اظهار داشت: در گوشه و کنار استان همدان چرخ تولید در حال حرکت است به نحوی که استان امروز به یک کارگاه بزرگ تولیدی فعال تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:
۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح بهسازی روستاهای ملایر اختصاص یافت
نماینده مجلس: مجوز ساخت نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در ملایر اخذ شد

وی افزود: علاوه بر تامین  آب و آبرسانی به روستاها و توسعه شبکه فاضلاب، هیچ واحد صنعتی در استان همدان نیز فاقد شبکه برق و آب نیست.

فاز اول طرح آبرسانی به ملایر از سد کلان در استان همدان با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان با حضور وزیر نیرو از طریق ویدئو کنفرانس و در قالب چهل و سومین هفته پویش هرهفته_الف_ب_ایران به بهره‌برداری رسید.

این طرح با احداث تصفیه‌خانه آب به ظرفیت ۳۸۰ لیتر بر ثانیه، آبگیر و ایستگاه پمپاژ آب ورودی به تصفیه‌خانه با ظرفیت ۶۰۰ لیتر بر ثانیه و اجرای خط انتقال به طول ۳۸ کیلومتر تکمیل شده و این پروژه آب شرب بهداشتی و پایدار را برای جمعیتی بالغ بر ۱۷۰ هزار نفر تامین می‌کند.

اعتبار این طرح آبرسانی ۱۳۲ میلیارد تومان بوده که ۸۰میلیارد تومان آن مربوط به بخش خصوصی و ۵۲میلیارد تومان آن مربوط به بودجه عمومی است.

۲۰ پروژه صنعت آب و برق با سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال امروز (سه شنبه) با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو و در قالب چهل و سومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در ۶ استان به بهره‌برداری رسید.

در قالب پویش هر هفته #الف ب-ایران، از ۲۰ پروژه که ۶ پروژه در استان کرمانشاه، چهار پروژه در استان گیلان، ۶ پروژه در دو استان آذربایجان شرقی و فارس و نیز در استان های بوشهرو همدان و برق‌رسانی روستایی در ۱۷ استان کشور، بهره برداری شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.