خرید ۶۸۵ هزار تن گندم در کردستان/میزان خرید افزایش یافت
28 مرداد 1399 - 7:06
بازدید 147
5

رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با توجه به برداشت گندم از اول تیرماه تا کنون ۶۸۵ هزار و ۵۵۰ تن گندم از کشاورزان کردستانی خریداری شده است. محمدفرید سپری اظهار کرد: با توجه به اینکه برداشت گندم در استان کردستان از اوایل تیرماه سال جاری شروع شده است تا روز گذشته ۶۸۵ هزار و […]

پ
پ

رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با توجه به برداشت گندم از اول تیرماه تا کنون ۶۸۵ هزار و ۵۵۰ تن گندم از کشاورزان کردستانی خریداری شده است.

محمدفرید سپری اظهار کرد: با توجه به اینکه برداشت گندم در استان کردستان از اوایل تیرماه سال جاری شروع شده است تا روز گذشته ۶۸۵ هزار و ۵۵۰ تن گندم از کشاورزان کردستانی خریداری شده است.

وی به میزان گندم خریداری شده در سامانه سیفا اشاره و گفت: تاکنون ۶۷۷ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۳۸ کیلوگرم گندم در این سامانه به ثبت رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه در حال حاضر از ۹۰ مرکز خرید گندم ۸۴ مرکز فعال هستند، گفت: آهنگ خرید گندم در استان در حال حاضر روزانه به ۵ هزار و۸۵۷ تن می‌رسد.

سپری با اشاره به ارزش ریالی بهای گندم در استان که معادل هزار میلیارد و ۷۲۳ میلیون و ۹۴۱ هزار تومان بوده است، یادآور شد: از این میزان تاکنون هزار میلیارد و ۲۳۴ میلیون و ۵۷۷ هزار تومان آن به حساب گندم کاران کردستانی واریز شده است که نشان دهنده پرداخت ۷۲ درصدی به کشاورزان استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: ۲۱ درصد یعنی چیزی بیش از به یک میلیون و۴۲۶ هزار و ۵۴۴ کیلوگرم نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان رشد خرید گندم در استان بوده است.

سپری به میزان خرید گندم در شهرستان‌های استان کردستان اشاره کرد و گفت: شهرستان بیجار با ۱۹۲ هزار و ۱۰۸ تن بیشترین و شهرستان سروآباد با ۱۰۰۷ تن کمترین میزان خرید گندم را به خود اختصاص داده‌اند.
وی در ادامه به کلزای خریداری شده از کشاورزان استان کردستان اشاره کرد و گفت: تا کنون هزار و ۷۷۶ تن کلزا از ۲۲۷ کشاورز کردستانی خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه سخنان خود گفت: ارزش ریالی کلزای خریداری شده در مجموع ۷ میلیارد و ۸۹۸ میلیون و ۱۲۷ هزار تومان بوده است.

سپری در پایان اظهار کرد: شهرستان سقز با ۵۷۸ هزار و ۷۴۰ کیلوگرم و بیجار با ۱۴ هزار و ۷۴۰ کیلوگرم بیشترین و کمترین میزان خرید کلزا را به خود اختصاص داده‌اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.